عملیات فونداسیون بتنی 442 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خوی به پایان رسید


ساعت: 10:01
تاریخ ارسال: 1401/10/08
کد خبر: 1920571

مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی گفت: عملیات بتن پی ساختمان 442 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خوی به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر برزگر مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار آروم نیوز با اشاره به اتمام عملیات بتن ریزی فونداسیون 442 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خوی گفت: از مجموع 670 واحد بتنی پی تکمیل شده است. 442 قطعه می باشد اسکلت 342 بلوک مسکونی به پایان رسید نصب و راه اندازی گچ دیواری 231 قطعه. و اجرای سقف 112 واحدی که این تعداد به مرحله قاب پنجره رسیده است.

برزگر در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تعمیر و ساخت در قالب یارانه دولتی اظهار داشت: علاوه بر تامین مصالح ساختمانی از این محل، تاکنون 4 هزار و 602 واحد تعمیر و ساخت به این تسهیلات (500 میلیون ریال) پرداخت شده است. بدون بارگذاری).

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: با هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پست بانک آذربایجان غربی، پرداخت وام بازسازی دو روستا آغاز شده و تاکنون 72 واحد مسکونی وام خود را دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: تاکنون پرونده 250 واحد شهری و 300 واحد روستایی برای پرداخت تسهیلات بازسازی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی به دو بانک ملت و رفاه ارسال شده و منتظر آغاز به کار هستند. پرداخت تسهیلات از این دو بانک و همچنین اعلام آمادگی دو بانک دیگر برای پذیرش پرونده ما هستیم.

برزگر از پرداخت تسهیلات مصوب هیات دولت طی بیست روز آینده خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت در اول آبان ماه سال جاری، بانک ها موظف به پرداخت تسهیلات بانکی کم هزینه با سود و غرامت پنج درصدی هستند. عوارض خسارت های ناشی از زلزله در شهرستان های خوی و سلماس با توجه به روند بازسازی، ارائه و پرداخت این تسهیلات برای پیشرفت روند بازسازی ضروری است و امیدواریم بانک های رفاه، ملت، مکسان و تجارت پرداخت این تسهیلات را تا پایان مراحل ساخت و ساز قبل از شروع فصل تسریع خواهد کرد.سرد کمک

برزگر به درخواست 30 نفر از ساکنان واحدهای مسکونی شهرستان دیزج دیز که در قالب نامه ای به دفتر رئیس جمهور در فضای مجازی منتشر شده اشاره کرد و افزود: خدمات بنیاد مسکن بر اساس ارزیابی های انجام شده در مناطق زلزله زده خوی و سایر نقاط استان انجام شده است و این نیاز به ارزیابی ها و ارزیابی های اولیه دارد، متاسفانه این 30 واحد مسکونی جزو واحدهای آسیب دیده در لیست ارزیابی بنیاد مسکن نبوده و طبیعتاً خدماتی که انجام می شود رسالت ندارد. بنیاد مسکن قرار است 200 میلیون تومان برای نوسازی واحدهای آسیب دیده برای این شهروندان تامین کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید