بازسازی 90 درصد مدارس تخریب شده در منطقه زلزله زده خوی


ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919676

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی اعلام کرد؛

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی گفت: 90 درصد مدارس مناطق زلزله زده نوسازی و بهسازی شده اند و 7 مدرسه باقی مانده در انتظار تامین اعتبار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قهرمان رحمانی در گفت و گو با خبرنگار ارومنیوز با اشاره به آخرین وضعیت مدارس آسیب دیده در زلزله خوی اظهار داشت: 230 مدرسه در کانون زلزله واقع شده اند که از این تعداد 84 مدرسه آسیب دیده شناسایی شده است. توسط تیم های ارزیابی خسارت

وی افزود: اگرچه شدت زلزله خوشبختانه خیلی زیاد نبود اما تعداد زیادی از مدارس این شهرستان به طور جزئی و کامل تخریب شدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی تصریح کرد: بر اساس قوانین وزارت آموزش و پرورش، تعمیرات و بهسازی جزئی سازه های این وزارتخانه بر عهده این اداره کل است و تعمیرات اساسی و بازسازی ساختمان ها. مسئولیت سازه ها بر عهده سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است.

وی با بیان اینکه هفت مدرسه زلزله زده باید به طور کامل تخریب و بازسازی شوند، تصریح کرد: راهی برای ورود دانش آموزان به آن مدارس وجود ندارد، بنابراین پس از آزاد شدن وام، آن مدارس نیز بازسازی می شود.

رحمانی با بیان اینکه بر اساس برآورد هزینه، هزینه این تعمیرات و نوسازی حدود 93 میلیارد تومان خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه اعطای اعتبارات از سوی دولت زمان بر است؛ در حال حاضر 100 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. سازمان نوسازی در گام اول کمک های خیرین را در نظر خواهد گرفت.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی افزود: دانش آموزان مدارسی که مدارس آنها صد درصد آسیب دیده بود با هماهنگی های لازم مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید