زلزله 5.4 ریشتری در خوی

زمین لرزه 4.2 ریشتری جویبار خسارتی در پی نداشت

تمام وسایل نجات آماده است

عباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با بیان اینکه همه دستگاه های بشردوستانه در آماده باش کامل هستند گفت: در کنار مردم هستیم و اجازه هیچ مشکلی را برای آسیب دیدگان زلزله نخواهیم داد.

وی با اشاره به سردی شدید هوا در این منطقه گفت: ستاد بحران استان تا نیم ساعت آینده تشکیل جلسه داده و بر اساس گزارش هلال احمر تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

خسارت جدی به 200 خانه روستایی در اثر زلزله

6 تیم ارزیاب در منطقه مشغول بازرسی از منطقه هستند که از 5 روستای مورد ارزیابی، 4 روستا بدون آسیب جدی هستند و در یک روستا تقریبا 200 خانه آسیب جدی دیده است.

تلفات جانی گزارش نشده و بر اساس اطلاعیه اورژانس تاکنون 120 نفر مجروح شده اند که این جراحات ناشی از فرار بوده است.

120 نفر بر اثر زلزله در هوی مجروح شدند

حمید محبوبی رئیس جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی درباره جزئیات این زمین لرزه گفت: پس از دریافت اخبار مردمی از طریق شماره 112 مبنی بر خسارت 12 روستا بر اثر زلزله 5.4 ریشتری امروز در شهرستان هوی، تیم های عملیاتی به آنها اعزام شدند. به مناطق برای ارزیابی دقیق.

وی با بیان اینکه 6 تیم عملیاتی در استان اردبیل و 8 تیم عملیاتی در آذربایجان شرقی به حالت آماده باش درآمده اند، افزود: تاکنون 5 پس لرزه به ثبت رسیده که بزرگ ترین آنها 4.1 ریشتر بوده است. پیش از وقوع این زمین لرزه در ساعت 13 و 19 دقیقه پیش لرزه ای به بزرگی 3.6 ریشتر رخ داده است.

به گفته این مسئول تعداد مجروحان 120 نفر است که جراحات آنها ناشی از فرار بوده است و ارزیابی در مناطق زلزله زده ادامه دارد.

اعزام 15 تیم ارزیاب به منطقه زلزله زده

فرماندار خوی گفت: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه 5.4 ریشتری دقایقی پیش، 15 تیم ارزیاب از این شهرستان برای بررسی خسارات احتمالی به کانون زلزله اعزام شدند.

ذبیحوله کاظمی افزود: این زمین لرزه در منطقه فیرورک هوی رخ داده و ارزیابان به دلیل نزدیک بودن این محل به مرکز شهر، اندکی پس از وقوع زمین لرزه به این محل رسیدند.

وی با اشاره به مصدومان این حادثه، اکثر مصدومان در حین خروج از منزل دچار شکستگی نسبی شدند و گفت: درمان زلزله زدگان در بیمارستان قمر بنی هاشم (ع) خوی ادامه دارد.

فرماندار خوی تصریح کرد: تاکنون فوتی در این حادثه گزارش نشده است و تیم های ارزیاب و امدادی در شهرستان فیرورک و برخی روستاهای اطراف منطقه زلزله زده حضور دارند.

حمید محجوبی رئیس جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی با اشاره به این زمین لرزه گفت: این زمین لرزه تاکنون 120 مصدوم برجای گذاشته است.

وی افزود: امدادرسانی به مصدومان و ارزیابی تیم های امدادی هلال احمر با حضور نیروهای امدادی و کارکنان ادامه دارد.

به گزارش تسنیم، بر اثر زلزله مهر امسال در شهرستان خوی خسارات سنگینی به واحدهای مسکونی روستایی و شهری آن شهرستان وارد شده است که بازسازی و ساخت واحدهای آسیب دیده در این مناطق ادامه دارد.

گزارش اولیه زلزله

بزرگی: 5.4

محل برگزاری: استان آذربایجان غربی – اطراف خوی

تاریخ و زمان رویداد به وقت محلی: 1401/10/28 13:38:12

طول جغرافیایی: 44.85

عرض جغرافیایی: 38.58

عمق زمین لرزه: 12 کیلومتر

نزدیکترین شهرها:

9 کیلومتری خوی (آذربایجان غربی)

35 کیلومتری ایوائوگلی (آذربایجان غربی)

38 کیلومتری زرآباد (آذربایجان غربی)

نزدیکترین مراکز منطقه:

116 کیلومتری ارومیه

138 کیلومتری تبریز

دیدگاهتان را بنویسید