زوج کایدی و یاماگا همان فیل و فنجان هستند!

افشین حاجی پور بازیکن قدیمی استقلال درباره برد استقلال مقابل مس کرمان صحبت کرد.

بازی استقلال مقابل مس کرمان را چگونه ارزیابی کردید؟

این بازی فوتبال نبود، شطرنج بود.

در چه جنبه ای

دو تیم از دقیقه اول تا 90 مدام از تاکتیک و ضد تاکتیک برای یکدیگر استفاده می کردند. برایم جالب بود که تیم مس کرمان اینقدر تاکتیکی کار کرد و تمام راه های نفوذ را برای بازیکنان بزرگ استقلال مسدود کرد.

نیمه اول چطور بود؟

به نظر من دو تیم در نیمه اول در حال ارزیابی یکدیگر بودند، بنابراین بازی باکیفیتی نبود. البته استقلال برتری نسبی داشت و حملات او شدیدتر بود اما خب فشار شدید بازیکنان مس و دوندگی زیاد آنها مانع از گلزنی استقلال شد. اما نیمه دوم متفاوت بود.

تو چی میگفتی

در نیمه دوم استقلال چند تغییر ایجاد کرد و توانست از برتری خود برابر مس کرمان استفاده لازم را بکند. حضور مهدی کایدی باعث شد استقلال به خواسته اش برسد و در نهایت هماهنگی این بازیکن با کوین یاماگا در محوطه جریمه برای مس کرمان کارساز شد. این دو در بازی قبل در گل دوم استقلال که قائدی به ثمر رساند همکاری کردند و می توانند جفت فیل و جام دیابات و قیدی را تکرار کنند. نباید فراموش کنیم که کوین یاماگا هم شوت فوق العاده ای داشت و از زیر 30 درصد یک پرتاب سه امتیازی زد. این توپ ها را معمولاً توپ های مرده می نامند، اما او از آنها گل زد.

به حریف استقلال چه امتیازی دادی؟

این تیم خیلی خوب بود. معتقدم مس کرمان برای سقوط به لیگ برتر نیامده است، آنها آمده تا دومین نماینده استان کرمان در لیگ برتر باشند. آنها مقابل استقلال به ویژه مقابل تماشاگران این تیم فوتبال روان و خوبی ارائه کردند. در مجموع این پیروزی فوق العاده مهم و تاریخی بود. چرا که استقلال برای ماندن در صدر جدول به این برد نیاز داشت و در حضور بانوان توانست روزی تاریخی را پشت سر بگذارد.

بخاطر حضور خانم ها؟

البته! این دیدار اولین روزی بود که بانوان توانستند فوتبال باشگاهی ایران را از نزدیک ببینند. البته ما این اتفاق را در سال های بعد از انقلاب به فال نیک می گیریم و امیدواریم حضور بانوان در مسابقات لیگ بیشتر شود و در سایر شهرها نیز شرایط مشابهی داشته باشیم تا خانم ها احساس بدی نداشته باشند. برو تو استادیوم اگرچه این برد متعلق به تمام استقلالی های ایران است اما به نظر من باید گفت این پیروزی تاریخی زندگی بانوان استقلالی بود که به ورزشگاه آزادی رفتند و با یک نفس استقلال را تشویق کردند.

دیدگاهتان را بنویسید