ساخت مستند «ایران» با درگذشت حمید مجتهدی متوقف نشد

ساعت: 16:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۶
کد خبر: 1922916

امیرحسین مجتهدی – کارگردان و پسر زنده یاد حمید مجتهدی (تهیه کننده مستند «ایران») این روزها ادامه این سریال را می سازد. وی از آماده سازی قسمت های جدید مستند «ایران» برای پخش در نوروز 1402 خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرحسین معتمدی کارگردان و فیلمبردار مستند ایران درباره روند ساخت این سریال پس از درگذشت حمید معتمدی گفت: از اول شهریور 1400 – دو ماه پس از فوت پدرم – کار ساخت یک مستند را آغاز کردیم. فیلم «ایران» بار دیگر از آذربایجان شرقی و غربی و استان اردبیل است و هم اکنون فیلمبرداری استان های شرق، غرب و اردبیل به پایان رسیده و نوروز 1402 از شبکه یک سیما پخش می شود. این قسمت ها اولین سریال مستند «ایران» است که بدون حضور حمید مجتهدی ساخته و پخش می شود.

فرزند حمید مجتهدی گفت: ضبط صحنه های زمینی و هوایی مربوط به شرق، غرب و استان اردبیل در قالب مستند «ایران» در 12 قسمت 30 دقیقه ای به پایان رسیده و در ایام نوروز 1402 پخش از شبکه یک و مستند سیما تکمیل می شود

وی همچنین در ادامه ساخت قسمت های جدید مستند «ایران» بیان کرد: ساخت این سریال ادامه خواهد داشت و به زودی برای استان های جدید با سیما مذاکره خواهیم کرد.

این کارگردان یادآور شد: مستند «ایران» مانند گذشته توسط آقای فرهاد توحیدی نوشته شده است. آهنگسازی توسط آقای صادق چراغی و صداگذاری توسط آقای بهروز رضوی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، حمید مجتهدی، تهیه کننده مستند ایران، سال هاست که دوربین خود را در زمین و آسمان ایران حرکت می دهد تا برای همیشه تصاویر بکر آن را ثبت کند. او که همیشه آرزوی مستندسازی ایران را داشت، پس از تحمل یک دوره بیماری در تیرماه 1400 درگذشت. اما مجتهدی مستند «ایران» را به پسرش سپرد. امیرحسین مجتهدی که پیش از این در ساخت مستند ایران با پدرش همکاری کرده بود، برای مدتی از استان آذربایجان غربی تولید این مجموعه را از سر گرفت.

«مستند ایرانی» به تهیه کنندگی حامد رحمانی برای شبکه یک سیما ساخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید