سازمان ملل از عربستان سعودی و انصارالله خواست تا برای آغاز مذاکرات تلاش کنند

این سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: اگر راهی برای مذاکره وجود دارد باید طرف های مربوطه نقش بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز دوشنبه به وقت محلی در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل گفت: گفت وگوهای مثبت و سازنده ای با سران دولت نجات ملی یمن به ویژه مهدی داشته است. المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی این کشور گفت که مذاکرات با ائتلاف سعودی-اماراتی و شرکای منطقه ای در ریاض و مسقط در هفته های اخیر موثر بوده است.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن افزود: وضعیت کلی نظامی در یمن باثبات است و هیچ تشدید عمده ای در درگیری ها رخ نداده است.

وی تصریح کرد: از کشورها می‌خواهم فعالانه برای تمدید دوره طولانی صلح نسبی که در هشت سال گذشته شاهد آن بوده‌ایم تلاش کنند.

در عین حال، نماینده سازمان ملل در یمن هشدار داد: با این حال، بدون توافقی که شامل یک دیدگاه مشترک برای راه پیش رو باشد، این شرایط عدم اطمینان همراه با خطر افزایش تنش‌های نظامی و بازگشت به درگیری تمام عیار افزایش خواهد یافت. .

گروندبرگ ادامه داد: بنابراین از طرفین می خواهم از فضای موجود و آرامش نسبی حداکثر استفاده را بکنند. من همچنین از آنها خواستم که به سرعت روی یک چشم انداز کلی با گام های ملموس و عملی کار کنند.

عربستان سعودی در قالب ائتلافی متشکل از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا حملات گسترده ای را به یمن – فقیرترین کشور عربی – به بهانه بازگشت عبد ربه منصور هادی آغاز کرد. رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور از 6 فروردین 94. برای تحقق جاه طلبی ها و اهداف سیاسی خود با قدرت.

اما ائتلاف سعودی با مقاومت دلیرانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات ویژه موشکی و پهپادی آنها نتوانست به این اهداف دست یابد و مجبور به پذیرش آتش بسی شد که پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه ناکامی های اعراب پایان یافت. ائتلاف متجاوز پیدا شد و تمدید نشد.

دیدگاهتان را بنویسید