سازمان ملل باید تمامی گروه های مرتبط با داعش را تحریم کند


ساعت: 06:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۵
کد خبر: 1918123

ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی گفت: شورای امنیت سازمان ملل باید همه گروه های مرتبط با گروه های تروریستی داعش و القاعده را به فهرست تحریم های خود اضافه کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نولند در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره مبارزه با تروریسم جهانی گفت که یکی از راه هایی که شورا می تواند کمک کند این است که اقدامات بیشتری در مورد لیست تحریم های فعلی انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که واقعیت ها به طور دقیق منعکس می شود.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا همچنین افزود: تحریم های سازمان ملل یک ابزار ضروری در جعبه ابزار مبارزه با تروریسم است، شورای امنیت باید از فهرست شدن همه گروه های وابسته به داعش و القاعده و رهبران و حامیان کلیدی آنها برای جلوگیری از آنها حمایت کند. مواجه با دارایی های جهانی، ممنوعیت سفر و تحریم تسلیحاتی.

نولاند خاطرنشان کرد که کمیسیون‌های سازمان ملل تنها یک نهاد و یک فرد را در سال جاری (در فهرست تحریم‌ها) معرفی کرده‌اند و این عدم اقدام، وظایف آنها را تضعیف می‌کند.

در آخرین گزارش سازمان ملل آمده است که علیرغم از دست دادن رهبری در میان سازمان های تروریستی برجسته مانند القاعده، تروریسم در سراسر جهان گسترش یافته و حضور دارد و به ویژه تروریسم در غرب آفریقا و ساحل و همچنین شیوع بیشتری یافته است. همانطور که در افغانستان است.

دیدگاهتان را بنویسید