سازمان ملل حمله تروریستی به سیستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری موج


سخنران استفان دوجاریک ملل متحد این در بیانیه ای از سوی سازمان ملل متحد در شامگاه جمعه به وقت محلی گفته شده است حمله تروریستی امروز فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران را که گروهک جیش العدل مسئولیت آن را برعهده گرفت و بنا بر گزارش ها دست کم 11 کشته برجای گذاشت، به شدت محکوم می کند و بر پیگیری عاملان این حمله تاکید می کند.

دوجاریک گفت: سازمان ملل متحد عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده های داغدار و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز می کند و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل دارد.

سخنگوی سازمان ملل روز جمعه در نشست خبری خود با خبرنگاران درباره این حادثه تروریستی اعلام کرد: گزارش های حملات در ایران را دیده ایم و به زودی در این باره بیانیه خواهیم داد.

دوجاریک در پاسخ به این سوال که آیا دبیرکل سازمان ملل این حمله تروریستی جمعه را محکوم خواهد کرد؟ وی گفت: منتظر متن این حمله هستم و به زودی بیانیه ای به رسانه ها خواهیم داد.

پیش از این، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان ایران را محکوم کرد و گفت: : جمهوری اسلامی ایران با درخواست فوری دبیرکل و شورای امنیت، وی مایل است این حمله را به وضوح و به شدیدترین شکل ممکن محکوم کند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه خود در روز جمعه 24 آذر 1392 برابر با 24 دسامبر 1402 به وقت محلی اعلام کرد: با تأسف عمیق توجه دبیر کل سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت به یک حمله تروریستی غم انگیز دیگر در ایران کشیده شده اند که در ساعات اولیه امروز ۲۴ آذر ۱۳۹۲ در ایران رخ داد. جنایت فجیع هدف قرار دادن کلانتری راسک در استان سیستان و بلوچستان به شهادت جانسوز ۱۱ نفر منجر شد. پلیس ایران و ۸ نفر دیگر زخمی شدند. در پی این اقدام مذموم، گروهک تروریستی جیش العدل مسئولیت حمله به مقر پلیس راسک را بر عهده گرفت.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه خود افزود: جمهوری اسلامی ایران این گونه اقدامات شنیع و وحشیانه تروریستی را به شدت محکوم می کند و بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای اطمینان از محاکمه و پاسخگویی مسئولین تاکید می کند.

ایروانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران فورا از دبیرکل و شورای امنیت درخواست می کند که این حمله را صریحا و به شدیدترین شکل ممکن محکوم کنند. این درخواست با موضع قاطع و روشن دبیرکل و همچنین با رویه ثابت شده شورای امنیت که به طور مداوم تروریسم را به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی به رسمیت شناخته و از طریق قطعنامه ها مجدداً تأیید کرده است، مطابقت دارد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران بر تعهد خود برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن ثابت قدم است.

سفیر ایران در نامه خود به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل خواستار ثبت این نامه به عنوان سند شورای امنیت شد.

لازم به ذکر است، نیمه شب پنجشنبه – 3 آذرماه – پس از حمله گروهک تروریستی به مقر پلیس راسک در استان سیستان و بلوچستان، 11 نفر از نیروهای فرج به هلاکت رسیدند و تعدادی از تروریست ها نیز به هلاکت رسیدند. یکی از این تروریست ها نیز دستگیر شده است. فردا در سیستان و بلوچستان عزای عمومی اعلام شده است.

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی ضمن تسلیت عمیق خود به خانواده های جان باختگان حادثه تروریستی شهرستان راسک، تاکید کرد که نیروهای مقتدر امنیتی و انتظامی باید هر چه سریعتر عاملان این جنایت شنیع را شناسایی کنند. برای مجازات آنها شرم بر شما باد.


آیا این خبر مفید بود؟