شورای امنیت سازمان ملل حملات تروریستی بر مسجد هرات را محکوم کرد


ساعت: 10:27
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894913

شورای امنیت سازمان ملل تداوم حملات تروریستی در افغانستان از جمله حمله به مسجد جاجرجه در شهر هرات را به شدت محکوم کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیه الیوم، شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه حملات تروریستی در افغانستان از جمله حمله به مسجد جاجرجه در شهر هرات را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، اعضای این شورا در بیانیه ای از سوی شورای امنیت ضمن تسلیت به خانواده قربانیان، شفای عاجل و کامل مجروحان این حادثه را خواستار شدند.

اعضای شورای امنیت همچنین تاکید کردند که تروریسم در همه اشکال آن یکی از خطرناک ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین المللی است.

در عین حال، شورای امنیت بر لزوم پیگرد قانونی عاملان اقدامات شرم آور تروریستی و حامیان و عوامل آنها تاکید کرد.

در این بیانیه از تمامی کشورها نیز دعوت شده است تا بر اساس تعهدات خود در چارچوب قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت مرتبط با تمامی مراجع ذیربط در این زمینه همکاری کنند.

اعضای شورای امنیت تاکید کردند که تمامی اقدامات تروریستی صرف نظر از انگیزه، زمان، مکان و عوامل ارتکاب آن، اقدامات مجرمانه و غیرموجه است.

در این بیانیه بر لزوم مبارزه همه کشورها با تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی از طریق اقدامات تروریستی و استفاده از تمامی امکانات منشور سازمان ملل متحد و سایر تعهدات حقوق بین‌الملل از جمله قانون حقوق بشر و پناهندگان تاکید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید