سازمان ملل و شورای امنیت، حمله تروریستی سیستان‌وبلوچستان را محکوم کنند

سفیر ایران در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان ایران را محکوم کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران فورا درخواست می کند. دبیرکل و شورای امنیت این حمله را متوقف کنند. صریح و با تاکید بر آن ممکن است محکوم کنید.

به گزارش خبرگزاری موج


امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در ملل متحد وی در روز جمعه به وقت محلی 15 دسامبر 2023 برابر با 24 دسامبر 1402 در نامه خود آورده است: با تأسف عمیق، توجه دبیر کل سازمان ملل متحد و اعضاء شورای امنیت توجه را به یک حمله تروریستی غم انگیز دیگر که در ساعات اولیه امروز، 15 دسامبر 2023، در ایران روی داد، جلب می کنم. جنایت فجیع در کلانتری راسک هدف گیری در استان سیستان و بلوچستان منجر به شهادت جانسوز 11 پلیس ایرانی و زخمی شدن 8 تن دیگر شد که در پی این اقدام مذموم، گروهک تروریستی جیش العدل مسئولیت حمله به فرماندهی انتظامی راسک را بر عهده گرفت.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه خود افزود: جمهوری اسلامی ایران این گونه اقدامات شنیع و وحشیانه تروریستی را به شدت محکوم می کند و بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای اطمینان از محاکمه و پاسخگویی مسئولین تاکید می کند.

ایروانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران فورا از دبیرکل و شورای امنیت درخواست می کند که این حمله را صریحا و به شدیدترین شکل ممکن محکوم کنند. این درخواست با موضع قاطع و روشن دبیرکل و همچنین با رویه ثابت شده شورای امنیت که به طور مداوم تروریسم را به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی به رسمیت شناخته و از طریق قطعنامه ها مجدداً تأیید کرده است، مطابقت دارد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران بر تعهد خود برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن ثابت قدم است.

سفیر ایران در نامه خود به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل خواستار ثبت این نامه به عنوان سند شورای امنیت شد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل نیز در نشست خبری خود با خبرنگاران روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد: گزارش‌های حملات در ایران را دیده‌ایم و به زودی در این باره بیانیه‌ای خواهیم داد.


آیا این خبر مفید بود؟