سالار عقیلی در تالار وحدت برای مادران خواند

ساعت: 13:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۶
کد خبر: 1803579

آخرین کنسرت سالار عقیلی نوازنده ایرانی شامگاه سه شنبه 5 بهمن ماه به مناسبت هفته تکریم مقام زن در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل بنیاد رودکی، کنسرت سالار عقیلی شامگاه سه شنبه پنجم بهمن ماه با حضور محمود شالویی دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی برگزار می شود. مجمع، علیرضا کازوه، مدیر سرویس شعر. موسیقی صدا و سیما و مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت نواخته شد.

در این کنسرت به همت بنیاد رودکی و بانوان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گروه موسیقی راز و نیاز متشکل از امیر هوتیان پور (پیانو)، سنوا عندلیبی و امیرحسین طایی (ویولن)، داود منادی. (ویولن سل)، سحاب تربتی (تمبک) و روزبه زارعی (خان و سازهای کوبه ای) سالار عقیلی را همراهی کردند.

این کنسرت با اجرای قطعه «تبریز در مه» یکی از ماندگارترین عناوین مجموعه های تلویزیونی به آهنگسازی بابک زرین بر اساس شعری از افشین یدالهی آغاز شد.

«هانیه» سپس با نوازندگی ویولن سنوا عندلیبی و امیرحسین طایی اجرا شد. «برادر جان» و «چی بگم» به آهنگسازی فرید سعادتمند قطعه های پایانی قسمت اول این کنسرت بودند.

سالار عقیلی قسمت دوم کنسرت را با اجرای قطعه «ایران» به آهنگسازی بابک زرین و نویسندگی افشین یدالهی آغاز کرد. این کنسرت با اجرای نوازندگان سازهای کوبه ای گروه «راز و نیاز» و اجرای قطعه «سرو زیر آب» فرید سعادت با شعری از عباس محمدی ادامه یافت.

سالار عقیلی سپس روز مادر را تبریک گفت و گفت: این روز را به زنان و مادران و مادرانی ایرانی تبریک می گویم که دلسوز هستند و قلبشان برای آینده فرزندانشان می تپد و به همین مناسبت برای اولین بار آهنگ مادر اجرا می شود. روی صحنه به افتخار مادران.»

سالار عقیلی پس از اجرای این قطعه افزود: هرگاه انسان مشکلی داشته باشد و مضطرب باشد، هیچ آغوشی برای او گرمتر از آغوش مادرش نیست. امیدوارم همه مادران کشورم سلامت باشند.

سپس قطعه ماندگار «خوشه چین» به آهنگسازی روح الله خالقی با شعری از کریم فکور به صورت زنده اجرا شد. در حالی که اجرای «وطن» یا «ایران جوان» پایان این نمایش بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید