ساکنان با حمایت نظامیان صهیونیست وارد مسجد الاقصی شدند


ساعت: 10:49
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822540

صدها نیروی اشغالگر وارد حیاط مسجد الاقصی شدند و تمامی امکانات مسجد را تحت کنترل داشتند تا برای حمله شهرک نشینان آماده شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بیت المقدس از جمله صحنه هایی در مسجد الاقصی که جمعه گذشته شاهد بدترین درگیری ها بین نظامیان صهیونیست و نمازگزاران فلسطینی بود، صبح امروز (یکشنبه) شاهد حمله اشغالگران بود.

مقاومت فلسطین در روزهای اخیر نسبت به تشدید تنش ها در بیت المقدس به اشغالگران هشدار داده بود و حتی دیروز هارون ناصرالدین از اعضای دفتر سیاسی حماس و از بوروکرات های بیت المقدس به مسجد الاقصی حمله کرد. وی خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: الحماس به میانجی‌گران اطلاع داده است که هر قربانی در مسجد الاقصی اعلان جنگ است. [عملیات] شمشیر قدس 2، بسیار شدیدتر از [شمشیر قدس] “قبل از آن است.”

وی تاکید کرد: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از تقلب رژیم صهیونیستی آگاه است و اجازه نخواهد داد مسجد الاقصی در آن آسیب ببیند یا قربانی شود.

* استقرار صدها صهیونیست در صحنه های مسجد الاقصی. خبرگزاری شهاب فلسطین امروز از انتشار عکس هایی از استقرار صدها نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در صحن های مسجدالاقصی برای ایجاد زمینه و امنیت برای ورود شهرک نشینان صهیونیست خبر داد.

بر اساس این گزارش، صدها نیروی اشغالگر وارد صحن های مسجدالاقصی شده و تمامی امکانات مسجد را زیر نظر دارند تا برای حمله شهرک نشینان آماده شوند. یکی از نیروهای امنیتی مسجدالاقصی در گفت و گو با خبرگزاری شهاب تاکید کرد که بیش از 500 نیروی اشغالگر در صحن های مسجدالاقصی مستقر شده و کنترل پرونده را به دست گرفته اند.

حمله نظامی صهیونیست ها به مارابتین در عکس‌هایی که صبح امروز منتشر شد، نظامیان صهیونیست همچنین به محافظان مسجد الاقصی حمله کردند و به گفته منابع محلی، آنها را مجبور کردند به مسجدالاقصی رفته و آنها را مجبور به بستن مسجد کنند.

مقابله با صهیونیست ها با هر فیلمبرداری از جنایات آنها. به گفته این منابع، اشغالگران با هر کسی که بخواهد از تلفن همراه برای مستندسازی و فیلمبرداری از جنایات خود استفاده کند، برخورد خواهند کرد.

تجمع شهرک نشینان در مقابل بابا المغربه; از سوی دیگر تصاویر منتشر شده نشان می دهد که تعداد زیادی از شهرک نشینان برای حمله به صحن مسجدالاقصی در مقابل باب المغربه تجمع کرده اند.

درگیری جوانان فلسطینی با صهیونیست ها جوانان فلسطینی غیرمسلح در مقابل جنگجویان مسلح صهیونیست در مسجد الاقصی با سردادن شعار «با جان فدای خون تو ای مسجد الاقصی» می ایستند.

اشغالگران از نمازگزاران فلسطینی سوء استفاده می کنند. ارتش رژیم صهیونیستی به نگهبانان زن مسجد الاقصی (مرابطات) در نزدیکی دروازه های مسجد قبه الصخره در مسجد الاقصی حمله کرد، اما همچنان با صهیونیست هایی که تکبیر می خواندند مواجه شدند.

تلاش صهیونیست ها برای خالی کردن مسجد الاقصی از نمازگزاران ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از زور نمازگزاران را در صحن های مسجد الاقصی بازداشت می کند و قصد دارد فلسطینی ها را از صحن مسجد بیرون کند و به اعتکاف آنها پایان دهد.

ورود شهرک نشینان به مسجد الاقصی؛ تعداد زیادی از شهرک نشینان صهیونیست با حمایت و تدابیر شدید امنیتی نیروهای اشغالگر وارد مسجدالاقصی شدند.

پرتاب بمب های صوتی و گلوله های پلاستیکی؛ خبرنگار المیادین گزارش داد که تندروهای صهیونیستی برای بیرون راندن فلسطینی ها از مسجد با بمب های صوتی و گلوله های پلاستیکی به سمت مسجد الاقصی شلیک کردند و نوشت که با وجود تیراندازی ها، جوانان فلسطینی زیادی همچنان در مسجد الاقصی حضور دارند. مقاومت کنید. .

فلسطینی ها و پرتاب سنگ به اتوبوس های حامل شهرک نشینان. برخی منابع محلی گزارش می دهند که جوانان فلسطینی به سمت اتوبوس های حامل شهرک نشینان در نزدیکی باب الاسباط در قدس اشغالی سنگ پرتاب کردند. از سوی دیگر رسانه های یهودی از زخمی شدن پنج شهرک نشین در پی پرتاب سنگ ها خبر دادند.

10 فلسطینی در بابا الساباط زخمی شدند. پایگاه خبری الجزیره به نقل از سازمان هلال احمر قدس نوشت که پرسنل پزشکی تاکنون 10 مجروح را در جریان درگیری در منطقه باب الاسباط مداوا کرده اند. اما اشغالگران برای مداوای مجروحان درگیری با نظامیان صهیونیست به کادر پزشکی اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندادند.

بیانیه قوی حماس در حمایت از مسجد الاقصی؛ حماس با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مسجد الاقصی خط قرمز است و رژیم اشغالگر مسئول تجاوز به نمازگزاران و اجازه دادن به اشغالگران برای هتک حرمت مقدسات آن است. ما این رژیم را مسئول حمله به حجاج در مسجد الاقصی و عواقب اجازه می دانیم.» حمله به شهرک نشینان و هتک حرمت صحنه های آن، تحریک احساسات مردم فلسطین، اعراب و همه مسلمانان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تداوم حمله به مومنان و نمازگزاران و حرمت زمان و مکان در قدس، تأثیر معکوس بر رژیم اشغالگر و شهرک نشینان آن خواهد داشت. مردم ما در همه عرصه ها در مقابل اشغالگر و جنایات او محکم خواهند ایستاد و دستشان برای دفاع از بیت المقدس و مسجدالاقصی بر ماشه خواهد بود و به هر قیمتی نقشه های شوم اشغالگران را خنثی خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید