ستاره های دیگری که در رادار باشگاه های عربستانی هستند

عربستان سعودی هرگز مقصد اصلی فوتبالیست ها نبوده است، اما این کشور خاورمیانه مصمم است این تصور را تغییر دهد. لیگ حرفه ای عربستان که دسامبر گذشته کریستیانو رونالدو را به خدمت گرفت و کریم بنزما را پس از جدایی از رئال مادرید به خدمت گرفت، در ماموریت جذب چند نام بزرگ دیگر است.

مشابه سوپرلیگ چین

در روندی بسیار شبیه به سوپرلیگ چین در دوران طلایی آن بین سال‌های 2016 و 2019، که بازیگرانی مانند اسکار، یانیک کاراسکو، هالک، پائولینیو و اکسل ویتسل را به خود جذب کرد، عربستان سعودی به داغ‌ترین مقصد برای ستارگان فوتبال تبدیل شده است. البته بازیکنان با سن خاصی.

عربستان سعودی برای میزبانی جام جهانی 2030 نامزد می کند و آماده است مبالغ هنگفتی را صرف کند تا خود را به عنوان یک کشور فوتبال در نقشه قرار دهد. رونالدو سالانه 177 میلیون پوند از النصر دستمزد می گیرد و دستمزدهای بالا برخی از بازیکنان را وسوسه می کند تا 5 لیگ معتبر اروپا را ترک کنند و به لیگ حرفه ای عربستان بپیوندند.

هدف بزرگ لیونل مسی

چشم نوازترین نام البته لیونل مسی است. قهرمان جام جهانی 2022 پاری سن ژرمن را ترک کرد و قراردادش در پایان ژوئن به پایان می رسد. یکی از گزینه های پیشنهادی او الهلال عربستان است. همانطور که مجله Mirror هفته گذشته گزارش داد، پدر مسی، خورخه، که ایجنت او نیز هست، با پسرش قراردادی به ارزش 1.2 میلیارد یورو (معادل 1.4 میلیارد پوند) طی دو سال به توافق رسیده است.

مسی در حال حاضر به عنوان سفیر گردشگری عربستان سعودی کار می کند و اوایل ماه گذشته توسط پاریسن ژرمن به دلیل سفر غیرمجاز به این کشور تعلیق شد. حالا او می تواند راه رقیب سرسخت خود کریستیانو رونالدو را طی کند و راهی ریاض شود.

ستاره های دیگری که در رادار باشگاه های عربستانی هستند

دوستان مسی در رادار الهلال

با این حال لیونل مسی تنها کسی نیست که به فکر انتقال به عربستان است. گزارش ها در فرانسه حاکی از آن است که الهلال پیشنهادهایی برای جذب سرخیو بوسکتس 34 ساله، جوردی آلبای 34 ساله از بارسلونا و مارکو وراتی 30 ساله از پاری سن ژرمن ارائه کرده است تا مسی را برای پیوستن به این پروژه متقاعد کند.

ستاره های دیگری که در رادار باشگاه های عربستانی هستند

سایر امکانات

در همین رابطه، روزنامه تایمز گزارش داد که هوگو لوریس، کاپیتان 36 ساله تاتنهام، در صورت نقل مکان به باشگاهی در عربستان سعودی که نامش فاش نشده، می تواند دستمزد خود را سه برابر کند و به 300 هزار پوند در هفته برسد. روبرتو فیرمینو که پس از 8 سال حضور در لیورپول در 31 سالگی این تیم را ترک می کند، پیشنهاد پرسودی از یک باشگاه عربستانی دریافت کرده است.

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد که نمایندگان باشگاه های عربستانی با ستاره های باتجربه ای مانند لوکا مودریچ 37 ساله از رئال مادرید و سرخیو راموس 37 ساله از پاری سن ژرمن تماس گرفته اند. با وجود اینکه کریم بنزما یک خرید فصلی 200 میلیون یورویی (172 میلیون پوندی) در اتحاد است، آنها همچنین به سراغ مودریچ رفته اند و با راموس در حال کار برای انتقال مسی هستند.

CBS همچنین گزارش داد که ایاگو آسپاس، ستاره سلتاویگو و بازیکن سابق لیورپول که اکنون 35 سال دارد، الفتح محسوب می شود.

ستاره های دیگری که در رادار باشگاه های عربستانی هستند

پیشنهادهای جذاب برای لیگ برتر

فیرمینو تنها ستاره لیگ برتری نیست که قصد دارد به عربستان سعودی برود. ایلکای گوندوگان، کاپیتان منچسترسیتی که به یک سه گانه تاریخی نزدیک است، پس از پایان قرارداد فعلی اش به باشگاه های عربستانی پیشنهاد شده است.

گاردین همچنین گزارش داده است که انگولو کانته که در این فصل به ندرت با پیراهن چلسی دیده شده است، یکی دیگر از اهداف اصلی سعودی هاست. هر دو نماینده الاتحاد و النصر 100 میلیون یورو (86 میلیون پوند) به لندن فرستادند تا هافبک 32 ساله را که قراردادش با چلسی تمام شده است، به خدمت بگیرند.

در همین حال، پیر امریک اوبامیانگ که قصد دارد چلسی را ترک کند، تماس هایی از باشگاه های الاهلی و الشباب دریافت کرده است که اخیراً صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی 75 درصد از سهام آنها را در اختیار گرفته است.

در نهایت، ویلفرد زاها، ستاره و وینگر کریستال پالاس وجود دارد که مورد علاقه نصر بود اما در حال بررسی پیشنهادات برای ماندن در اروپا است.

ستاره های دیگری که در رادار باشگاه های عربستانی هستند

نقش PIF

تهاجم عربستان با خرید 4 باشگاه آنها توسط صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) آغاز شد. الاتحاد، الاهلی، النصر و الهلال. صندوق این کشور که مالک نیوکاسل نیز هست، مصمم است در فوتبال غوغا کند و به نظر می رسد قصد دارد این کار را با پرتاب پول به سمت نام های بزرگ برای جلب توجه به لیگ داخلی انجام دهد. باید دید چه تعداد از ستاره های فوتبال این پیشنهادات را خواهند پذیرفت.

دیدگاهتان را بنویسید