ستاره پرسپولیس از فصل آینده شروع خواهد شد اما…

ستاره پرسپولیس از فصل آینده شروع خواهد شد اما…

علیرضا بیرانوند چهره ویژه دیدار تیم ملی ایران و ازبکستان در مرحله نهایی رقابت های کافا 2023 بود که بیرانوند امیدوار بود شب خوبی مقابل ازبکستان داشته باشد اما شوک زودهنگام دروازه بان شماره یک تیم ملی را از ترکیب خارج کرد. و با پیام نیازمند جایگزین شد. در دقیقه 5 بیرانوند روی پاس جلال الدین مشاریپوف به بیرون دروازه رفت تا توپ را مهار کند و او با سعید عزت اللهی درگیر شود.

عزت اللهی با وجود خونریزی از ناحیه سر، تا پایان بازی در زمین ماند اما بیرانوند بلافاصله پس از مصدومیت نه تنها جای خود را به نیازمندان واگذار کرد، بلکه مستقیماً برای معاینات بیشتر راهی بیمارستان شد. همچنین با توجه به اینکه دروازه بان تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر در دیدار مقابل انگلیس دچار مصدومیتی مشابه شد، سپس از ناحیه بینی مصدوم شد.

بیرانوند در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که به دلیل شکستگی در ناحیه فک بر اثر ضربه، باید فک خود را جراحی کند. پس از اعلام مصدومیت و شکستگی فک بیرانوند، شایعاتی مبنی بر آینده حرفه ای این دروازه بان ملی پوش به گوش رسید و گمان می رفت با توجه به مدت زمان مصدومیت، دروازه بان پرسپولیس در ابتدا نمی تواند در کنار تیمش باشد. از فصل جدید خبر دادیم که بیرانوند حتی در صورت عمل جراحی می تواند فصل آینده لیگ برتر را آغاز کند و تا چند هفته دیگر تمرینات خود را آغاز کند. همانطور که علیرضا در گفت و گو با خبرزاشی گفت، پزشکان متخصص باید در مورد زمان انجام عمل و نحوه انجام آن نظر نهایی را بدهند.

درد فروکش کرد

علیرضا پس از شکستن فک، درد شدیدی احساس کرد و حتی شدت درد به حدی بود که تا صبح بعد از آسیب دیدگی خوابش نبرد و حتی مسکن های قوی هم نتوانست او را آرام کند. اما پس از گذشت چند روز از مصدومیت شدید علیرضا، اوضاع کمی بهتر از قبل شد و درد بیرانوند به حداقل ممکن رسید. بیرانوند به دلیل درد شدید در روزهای اول مصدومیت نمی توانست خوب صحبت کند. با این حال اکنون شرایط بهتر شده و در حالی که درد کاهش یافته است، بیرانوند می تواند تا حدودی صحبت کند و وضعیت او در مجموع مساعد است.

نظرات مختلف بیرانوند متفاوت بود

بیرانوند بلافاصله پس از بازگشت به ایران با چند پزشک متخصص در خصوص وضعیت خود صحبت کرد تا نظر آنها را درباره میزان مصدومیتش جویا شود. مدافع ملی پوش پرسپولیس مدارک پزشکی و تصاویری که از مصدومیتش گرفته بود را به چند پزشک نشان داد تا با آنها مشورت کنند. ماجرا وقتی عجیب می شود که چند پزشک به علیرضا می گویند که فک او نیازی به جراحی ندارد و بعد از چند هفته استراحت شکستگی خوب می شود. برخی پزشکان متخصص برای جراحی فوری همین نظر را داشتند تا بیرانوند فرصت را از دست ندهد و لیگ را با بهبودی مناسب آغاز کند. این مشکل باعث تردید بیرانوند شد و علیرضا موکول به انجام عمل یا توقف عمل و درمان مصدومیتش با استراحت شد.

تصمیم نهایی گرفته شد

علیرضا پس از شنیدن نظرات مختلف از سوی پزشکان متخصص در نهایت تصمیم گرفت این جراحی را انجام دهد و ریسکی نکند. فک ناحیه حساسی است و جوش دادن نواحی شکسته دشوار است. از این رو بیرانوند تصمیم گرفت تا تحت عمل جراحی قرار گیرد تا به موقع تمرینات خود را برای فصل جدید آغاز کند و برای خود مشکل ایجاد نکند و از بقیه عقب نماند.

زمان عمل مشخص می شود

با توجه به تشخیص اکثر پزشکان و نظر آنها در مورد جراحی، بیرانوند باید خیلی زود آماده جراحی شود. طبق هماهنگی های انجام شده قرار است بیرانوند روز شنبه فک و علیرضا روز اول هفته آینده در تهران فک خود را جراحی کنند.

بهبودی شما چقدر طول می کشد؟

اگرچه نمی توان به طور قطعی در مورد دوران نقاهت بیرانوند پس از عمل جراحی فک و مدت زمان دوری وی صحبت کرد، اما با توجه به صحبت های انجام شده با پزشکان متخصص، دوره نقاهت علیرضا پس از عمل جراحی کمتر از یک ماه به طول می انجامد و او را پشت سر می گذارد. در این دوره او می تواند تمرینات خود را آغاز کند. اما نظر نهایی در این زمینه باید بعد از عمل توسط جراح داده شود. پزشکی که علیرضا را عمل خواهد کرد پس از عمل در مورد وضعیت وی اظهار نظر می کند و مدت غیبت او را به طور دقیق مشخص می کند.

سرنوشت بیرانوند و پرسپولیس چه می شود؟

ستاره فصل قبل پرسپولیس با مدیران این باشگاه به مشکل خورد و خبر فسخ قرارداد بیرانوند سوژه روز باشگاه پرسپولیس شد و علیرضا با توجه به مطالبه 8 میلیاردی از این باشگاه. به مدیران پرسپولیس برای پرداخت مطالباتش زودهنگام اخطار داد. اتفاقی که فدراسیون مشخص کرده در بازه 10 روزه رخ نداده و این مدت به پایان رسیده است.

حالا پس از بازگشت ملی پوشان از ازبکستان، بیرانوند روز پنجشنبه به پرسپولیس اخطار دوم داد اما این بار باشگاه تنها 5 روز فرصت دارد تا مطالبات این بازیکن را پرداخت کند. اگر پول بیرانوند در این چند روز پرداخت نشود، می تواند یک طرفه قراردادش را فسخ کرده و از پرسپولیس جدا شود. اما پرسپولیسی ها اگر این اتفاق بیفتد و بیرانوند قراردادش را فسخ کند، باشگاه پرسپولیس برای جلب رضایت و حفظ این ستاره ملی پوش باید با او قرارداد جدیدی ببندد.در پرسپولیس بمانید. به همین دلیل نگران مصدومیت بیرانوند هستند و مدام می پرسند که آیا علیرضا می تواند فصل جدید را شروع کند یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که علیرضا به احتمال زیاد به ابتدای فصل جدید راه پیدا می کند و مشکلی نخواهد داشت. با این حال هنوز مشخص نیست که او از پرسپولیس می ماند یا می رود و باید دید در این مدت باشگاه پرسپولیس چه اقدامی انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید