سروهای 400 ساله را برای بازدید از ارگ راین روی تپه از دست ندهید / از بزرگترین دهانه آتشفشانی ایران دیدن کنید


ساعت: 13:16
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815434

شهر تاریخی راین یکی از مقاصد گردشگری شهر کرمان است و همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید وحید طاهری، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان راین در گفتگو با راه آرمان؛ وی گفت: آب و هوای تاریخی و خوش آب و هوای راین در 100 کیلومتری جنوب کرمان و 115 کیلومتری شمال گیرافت است.

وی افزود: این شهرستان در دامنه کوه هزار بلندترین قله جنوب کشور قرار دارد که ارتفاع این شهرستان از سطح دریا 2201 متر است و یکی از سردترین مناطق استان کرمان به شمار می رود.

طاهری گفت: یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهرستان، ارگ تاریخی راین، قلعه مسکونی ده میرزا است که هنوز هم در آن زندگی و زندگی می کنند.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان راین تاکید کرد: آبشار راین، سرو 400 ساله، چنارهای هزار ساله، روستاهای زیبا در دامنه کوه هزار که جذابیت و طبیعت خود را دارد، دهانه آتشفشانی که بزرگترین دهانه آتشفشانی ایران و آبشار راین میراث فرهنگی این دو اثر طبیعی در آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی گفت: در محوطه مذهبی حرم پنج گانه شهر راین چشمه های آب معدنی وجود دارد.

طاهری گفت: موقعیت راین در آن زمان و اکنون آن را به یکی از مراکز تجاری تبدیل کرده است و پارچه های ارزشمند در آن زمان به مصر صادر می شد و این منطقه در گذشته یکی از مراکز تولید دفاع بوده است. صنایعی مانند شمشیر و تفنگ.»

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان راین افزود: توسط مردم و هنرمندان قابل دسترسی است و در دسترس مسافران و گردشگران است.

وی افزود: شهرستان راین در مقایسه با سایر نقاط استان از رتبه بالایی برخوردار است که می توان به حوزه میراث فرهنگی، آثار تاریخی، صنایع دستی و گردشگری، طبیعت خوب، معادن و کشاورزی و … اشاره کرد.

طاهری ادامه داد: یکی از ماموریت های ما در حوزه بازاریابی، تبلیغ کارهایی بود که برای ارائه شهر راین باید انجام شود و در این زمینه اسناد بسیاری از بخش خصوصی، اداره کل میراث فرهنگی، صدا و سیما همکاری کار کمک کرده و اتفاقات خوبی افتاده است و مدام از شبکه های سراسری پخش می کردیم، گروه هایی در فضای مجازی داریم که در این زمینه کار می کنند و راین را از طریق فضای مجازی می آورند.

وی گفت: همچنین از طریق روزنامه و بروشور سعی می کنیم به نمایندگی از شهرستان رایندشت و شرکت در نمایشگاه های بین المللی به ارائه، شرکت در نمایشگاه های استانی و کشوری بپردازیم.با این موارد سعی کردیم راین را به نحو احسن ارائه کنیم.

طاهری گفت: در خصوص معرفی بناها و بناهای دیدنی در این بخش می توان به ارگ ​​راین اشاره کرد که ارگ ​​تاریخی راین مهمترین جاذبه تاریخی این سرزمین کهن است.

وی در ادامه گفت: بزرگترین بنای خشتی بعد از ارگ بم با مساحتی بالغ بر 22 هزار متر مربع در تاریخ، میراث ارزشمند و ثروت فرهنگی تاریخی که سال ها میزبان گردشگران داخلی و خارجی بوده و این ارگ در بخش جنوبی شهر راین و بار کنونی بر روی تپه ای واقع شده است.

مدیر فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان راین با اشاره به اینکه حصار در اطراف قلعه قرار دارد، گفت: ارتفاع آن بیش از 11 متر است و تنها ورودی قلعه از سمت شرق است که به حیاط منتهی می شود. با سر بزرگ و باشکوه

طاهری گفت: این قلعه دارای بازار، واحد دولتی، اصطبل، چاه، چاه، مدرسه، آتشکده و مسکن عمومی است. این قلعه یکی از مهم ترین آثاری است که می تواند گواه تاریخ کهن این منطقه باشد و وجود راین قبل از اسلام را تایید کند.

وی گفت: قلعه گواه گویا است که می گوید قدمت و قدمت این سرزمین به دوره ساسانیان می رسد و قلعه هایی با قدمت و قدمت بیشتر در این مکان وجود داشته که متاسفانه در اثر بلایای طبیعی از بین رفته است.

طاهری تاکید کرد: کمیسیون گردشگری در شهر راین تشکیل شده و رئیس کمیته منطقه راین و شهردار، رئیس شورای شهر، مرکز بهداشت و نیروی انتظامی در این کمیسیون عضویت دارند.

مدیر میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان راین افزود: در جلسه ستاد آموزش و پرورش ده کمیسیون تشکیل شد که یکی از آنها همین است و همچنین کمیسیون نظارت بر بازار صنف، اماکن، منطقه، مرکز بهداشت تشکیل شد. بازدیدی که در صورت داشتن شکایت یا تخلف به صورت قاطع رسیدگی و پلمپ می شود.

وی بیان کرد: در شهر راین زیرساخت گردشگری ما 5 کلبه بوم گردی، یک هتل آپارتمان، دو خانه مسافر، یک مهمانپذیر و یک مجتمع خدمات اجتماعی در شهر راین وجود دارد.

طاهری افزود: تمامی اقامتگاه ها طبق دستورالعمل بهداشتی می توانند مسافر پذیرش کنند و مسافرانی که در سامانه جانا ثبت نام می کنند و کسانی که رزرو می کنند باید واکسینه شوند و این روند و شرایط خاص خود را دارد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان راین گفت: در حوزه گردشگری دوستان با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند 50 درصد ظرفیت خود را در بحث اسکان تکمیل کنند. مرکز بهداشت و بیمارستان راین به صورت 24 ساعته خدمات رسانی می کند و همچنین هلال احمر فعال و تمامی دستگاه های اجرایی که تلاش می کنند میزبان خوبی برای گردشگران در راین باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید