سعید عزت اللهی استقلالی می شود یا پرسپولیسی؟

سعید عزت اللهی استقلالی می شود یا پرسپولیسی؟

سعید عزت الله پس از مدت کوتاهی به صورت قرضی در الغرافه به تیم وائله بازگشت. عزت اللهی در نیم فصل گذشته پس از قریب به ده سال حضور متوالی در فوتبال اروپا، پیراهن الغرافه را بر تن کرد و این اولین تجربه آسیایی او پس از ملوان بود.

اما او در شرایطی به حضورش در الغرافه پایان داد که حالا شایعات زیادی درباره انتقالش به ایران می بیند. از یک سو اخباری مبنی بر علاقه فرهاد مجیدی به بازیکنی در تیم عزت اللهی منتشر شد و از سوی دیگر پرسپولیس از طریق مرتضی پورعلی گنجی (!) در صفحات مجازی در حال مذاکره برای جذب این هافبک ملی پوش است.

شنیده ها حاکی از آن است که پرسپولیس در فصل جدید محمد هدبندلو و سعید عزت اللهی را جایگزین رضا اسدی می کند (در صورت جدایی سرلک). اگرچه عزت اللهی بعید است در لیست یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی قرار بگیرد، اما دو مانع بزرگ برای انتقال او به یکی از دو تیم پایتخت وجود دارد.

عزت اللهی شایعات انتقال به پرسپولیس را شایعه نقل و انتقالات بی اساس و طبیعی می داند.

عزت اللهی از یک سو همچنان یک سال دیگر در باشگاه ویلا دانمارک عضویت دارد و علیرغم اینکه با سقوط این تیم در لیگ دسته اول دانمارک، هافبک ایرانی قصد ماندن در ویلا را ندارد و در صورتی که باید با باشگاه مشورت کنید.

نکته مهم اینکه الغرافه عزت اللهی را با یک میلیون دلار به خدمت گرفته است و در چنین شرایطی دو باشگاه تهرانی شانس زیادی برای جذب او نخواهند داشت. ضمن اینکه در مجموع باشگاه پرسپولیس حتی برای بازیکنان بومی نیز علاقه ای به پرداخت مبلغ رضایتنامه نداشته و به آنها اعلام می کند که برای فسخ قرارداد پیگیری خواهند کرد.

این موضوع به قدری برای ویا مهم است که در خبر انتقال عزت الله به الغرافه به سود مالی قابل توجهی اشاره کردند و خود او نیز در مصاحبه ای توضیح داد که مبلغ این انتقال از فروش بسیاری از بازیکنان بیشتر است.

اما دومین مانع که شاید مهمتر از اولی باشد، تصمیم عزت اللهی برای بازی در خارج از کشور و ترجیحاً در مسابقات قهرمانی اروپاست. عزت اللهی 25 ساله با حضور ثابت در لیگ برتر دانمارک در شرایط خوبی قرار دارد و نشان داده است که می تواند نقشی کلیدی در دسته اول یکی از لیگ های سبز داشته باشد و به همین دلیل ترجیح می دهد مدتی در اروپا بماند. .

هافبک ششم تیم ملی همیشه در واکنش به شایعات بازگشتش به ایران گفته است که برای تیم های ایرانی و هواداران آنها احترام خاصی قائل است اما ترجیح می دهد در خارج از کشور بازی کند.

این علاقه به خصوص در سال قبل از جام جهانی دو چندان می شود، زیرا ممکن است او پس از این رقابت ها یا جام ملت ها انتقال بیشتری را تجربه کند.

بنابراین انتقال شماره شش تیم ملی به پرسپولیس و حتی استقلال در تابستان انتقال بسیار سختی خواهد بود که اگر این اتفاق بیفتد، شاید بزرگ ترین سورپرایز بازار تابستانی ایران باشد.

دیدگاهتان را بنویسید