سقوط شدید بورس یک روز پس از صحبت های رئیس

سقوط شدید بورس یک روز پس از صحبت های رئیس

روز جدید در حالی که در اولین روز معاملاتی هفته، شاخص بورس بیشترین افت را در سه هفته اخیر داشت که روز گذشته رئیس جمهور با اعلام وضعیت بورس گفت: برنامه دولت این است که تلاش کند بازار سهام شرایط متفاوتی برای سهامداران ایجاد کند.

این شاخص 18 هزار واحد کاهش یافت

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز شنبه 13 دی ماه با 18 هزار و 417 واحد کاهش نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته 1.3 درصد کاهش داشت.

شاخص کل بورس در حالی به رقم یک میلیون و 378 هزار و 893 واحد رسید که معاملات روز چهارشنبه با شاخص یک میلیون و 396 هزار واحد به پایان رسید.

شاخص هم وزن 4 هزار و 630 واحد منفی و 363 هزار و 469 واحد است.

امروز 5 میلیون و 964 هزار سهم به ارزش حدود 3.7 میلیارد تن در 355 هزار و 859 قلم داد و ستد شد و ارزش بازار به 5.5 میلیارد تن کاهش یافت.

فولاد، فارس و شپدیس در کاهش شاخص موثر بودند. نمادهای خودرویی نیز بیشترین معاملات را داشتند اما دو نماد خودرو و خساپا با افت حدود 5 درصدی ارزش سهام مواجه شدند.

فرابورس با 173 واحد منفی به 18662 واحد رسید.

بیشترین صف جستجو به دو نماد شکر تقسیم شد و بیشترین صف عرضه به وسخوز اختصاص یافت.

علی عصاری کارشناس بازار سهام گفت: با توجه به شرایط امروز بازار، احتمال ادامه روند منفی فردا در نیمه اول وجود دارد. در نیمه دوم به شرط تغییر وضعیت گروه خودرویی و پالایشی، فرصت بازگشت و رشد در بازار وجود دارد.

نظر رئیس جدید بورس

رئیسی شب گذشته در جمع اصحاب رسانه کوم در سخنانی درباره اقدامات دولت در خصوص وضعیت بورس گفت:

*در جلسه ستاد اقتصادی دولت بررسی کردیم که چه راهکارهایی را می توانیم دنبال کنیم تا بورس آرام شود و سرمایه گذاران و سهامداران ببینند که شرایط کاملا متفاوت است.

* (با اشاره به اینکه 10 تصمیم در این زمینه اتخاذ و از سوی وزیر اقتصاد ابلاغ شده است): برنامه دولت این است که تلاش کند بورس برای سهامداران و کسانی که امروز به بورس نگاه می کنند، وضعیت متفاوتی داشته باشد.

* اقدامات دولت در این زمینه موثر است اما باید دنبال شود و کار در این زمینه رها نشود.

* نوسانات طبیعی در بورس را می توان تحمل کرد، اما نوسانات را نه به گونه ای که مردم را نگران کند!

*هیچ جلسه ای در هیأت وزیران وجود ندارد که به موضوع بورس رسیدگی نشود. باید استدلال کرد که نتیجه نهایی این است که سهامداران که تعداد زیادی از مردم را شامل می شوند، آرام می شوند و همه برنده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید