پشت صحنه افت شدید بورس تهران/ ریزش بورس تا کی ادامه دارد؟

پشت صحنه افت شدید بورس تهران/ ریزش بورس تا کی ادامه دارد؟

علی فراگی کارشناس بازار سرمایه معتقد است: ریزش پرشتاب شاخص کل بورس امروز برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد: برخی سهامداران قانونی مقصر ریزش شدید بورس هستند و ما منتظریم. سازمان بورس آنها را جریمه کند.

اقتصاد 24 – میناسادات حسینی: ریزش شدید بورس ادامه دارد. این خبری است که سهامداران واقعی را در اولین روز کاری بورس تهران شوکه کرد.

افت 95 هزار واحدی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در دو ساعت ابتدایی روز شنبه 3 اردیبهشت برای سهامداران حقیقی کافی بود تا از ترس زیان بیشتر وارد صف های فروش شوند و در اکثر نمادها صف های فروش تشکیل شد.

فروش صف در 330 نماد سهام

این در حالی است که در دو ساعت ابتدایی معاملات روز شنبه، شاخص کل بورس با افت 65 هزار واحدی به کانال 2 میلیون و 212 هزار واحدی سقوط کرد. در ادامه معاملات، شاخص کل بورس 95 هزار واحد افت را ثبت کرد.

به گزارش اقتصاد 24، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در یک قدمی کانال 2 میلیون و 100 هزار واحدی قرار دارد. اکثر سهام بازار با فشار عرضه مواجه شدند و 330 نماد در محدوده منفی و 49 نماد در محدوده مثبت معامله شدند.

فشار بر فروش سهام خرد

فشار فروش بر سهام بازار کوچکتر از سهام بزرگتر در بازار سهام روز یکشنبه بیشتر بود.

در بین نمادها کمتر نمادی بود که به صورت عادی معامله می شد. ولاد، فملی و میدکو بیشترین تاثیر را در ریزش شاخص بورس داشتند.

سقوط بازار سهام تا کی ادامه خواهد داشت؟

آیا سقوط بورس ادامه خواهد داشت؟ علی فراگی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اکوتان 24 گفت: جو بدی در بازار سرمایه حاکم است که دلیل اصلی آن دیده شدن در اتفاقات عجیب هفته گذشته است.

علی فراگی کارشناس بازار سرمایه

وی با بیان اینکه عوامل اصلی این کاهش باید توسط سازمان بورس اوراق بهادار تهران شناسایی و جریمه شوند، ادامه داد: برخی از اشخاص حقوقی در بازار هفته گذشته با فروش عجیب و غریب بازار را مدیریت کردند که همین امر موجب نگرانی سهامداران واقعی شد. تکرار اتفاقات سال 2019 رخ داد

سهامداران شوکه شدند

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بورس دارای یک سری مناطق حمایت فنی است که امید به بازگشت به بازار را تقویت می کند، به اقتصاد 24 گفت: فضای حاکم بر بازار نزولی است، اما بازار مناطق حمایتی را می شناسد، اما این جو حاکم بر بازار است. در حال حاضر سقوط

فراگی ادامه داد: رفتار وکلا در هفته گذشته باعث افزایش ترس سهامداران شد و تداوم این رفتار به ترس سهامداران در بازار تبدیل شده است.

آیا بازار سرمایه به زودی تغییر خواهد کرد؟

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، در روزهای آینده این ترس فروکش می کند و با ادامه خرید فروشندگان بزرگ، بازار آرام می گیرد، اما مهم این است که در حال حاضر چرخشی در بازار نداریم.

فراگی افزود: در شرایط فعلی به نظر می رسد اصلاح بازار تا رسیدن به سطح حمایت ادامه دارد.
سقوط گسترده بازار سهام

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه وضعیت کنونی بورس عمدی است به اقتصاد 24 گفت: نزول بورس توسط برخی حقوقدانان آغاز شد و برخی نیز با آن همراه شدند.

به گفته فراگی، در شرایطی که بورس شاهد صف های فروش انبوه است، صندوق ها وضعیت بهتری دارند. سهامداران به طور متوسط ​​20 درصد ضرر کرده اند و این جنون فروش تا رسیدن بورس به سطح حمایت ادامه دارد. سطح اول پشتیبانی در محدوده 2 میلیون و 200 هزار واحد تا 2 میلیون و 170 هزار واحد است. سطح بعدی پشتیبانی 2 میلیون و 50 هزار واحد است. اگر بورس به این محدوده واکنشی نشان ندهد به زیر 2 میلیون واحد می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید