سقوط مرگبار زن 36 ساله مریوانی از پنجره خانه متجاوز

این روزها نام شالیر رسولی، شیر زن مریوان که در جریان درگیری با شرور متجاوز جان باخت، نماد پاکی و شجاعت در این شهر شده است.

جمع کثیری از مردم شهرستان روز پنجشنبه با حضور در مراسم تشییع پیکر این زن 36 ساله با پلاکاردهایی خشونت علیه زنان را محکوم کردند و خواستار مجازات متهمان این پرونده شدند. اندکی پس از آن، روابط عمومی استانداری کردستان از برگزاری جلسه فوق العاده و ویژه این پرونده خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه حجت الاسلام سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری کردستان از دستگیری متهم با قرار بازداشت موقت خبر داد و به رئیس قاضی و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مریوان دستور داد تا موضوع را به سرعت و با دقت پیگیری کنند. بررسی ابعاد مختلف حادثه
وی همچنین دستور رسیدگی فوری به این پرونده در دادگاه کیفری استان را صادر کرد و افزود: پرونده این حادثه با سرعت و فوریت توسط بازپرس و دادستان مریوان رسیدگی شود.

بر اساس این گزارش، حادثه منجر به فوت یک زن 36 ساله مریوانی به نام شالیر رسولی در 23 شهریورماه سال جاری رخ داد. به گزارش روابط عمومی دادگستری کردستان، در آن روز یکی از راهزنان و اراذل و اوباش مریوان اقدام به گروگانگیری زنی از اهالی روستای چشمیدر و از طبقه دوم ساختمان به پایین پرتاب کرد. این مشکل باعث جراحت شدید زن جوان شد و سرانجام شامگاه پنجشنبه 26 شهریور به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان کوثر سنندج جان باخت.

یکی از همسایه های زن جوان درباره جزئیات این حادثه به همشهری گفت: شلیر مادر 2 فرزند بود و سال ها در همسایگی متهم زندگی می کرد. همسرش در اقلیم کردستان کار می کرد و تابستان برای کار به آنجا می رفت تا مخارج زندگی اش را تامین کند، بنابراین او در خانه نبود. شلیر با همسر متهم که همسایه آنها بود روابط دوستانه داشت و حتی چندی پیش که همسر متهم مریض شد شلیر آن زن را به بیمارستان برد و از او مراقبت کرد.

وی درباره روز حادثه نیز می گوید: حوالی ساعت یک بامداد وقتی شلیر در منزلشان بود، متهم با او تماس گرفت و با گریه به او گفت که همسرش بیمار است و درخواست کمک کرد. زن جوان با شنیدن این سخنان برای کمک به دوستش به منزل متهم که در طبقه دوم یک ساختمان بود رفت. شلیر وقتی وارد خانه می شود متوجه می شود که خبری از همسر متهم نیست و این مرد به او دروغ گفته است تا او را به خانه اش بکشاند. در آن زمان زن جوان تصمیم به خروج از خانه گرفت، اما مطلع شدیم که متهم با ممانعت از او، در را قفل کرده و قصد حمله به او را داشت و زن جوان را گروگان گرفت، اما شلیر مقاومت کرد و با او درگیر شد. سرانجام از پنجره طبقه دوم خانه به زمین می افتد.

وی ادامه داد: متأسفانه شلیر در کوچه سقوط کرد و سرش به زمین خورد و ضربه مغزی شد و مردم صدای سر و صدا را شنیدند و قبل از فرار متهم را محاصره کردند. حضور کارکنان از سوی دیگر زن جوان به بیمارستان منتقل شد اما متأسفانه به دلیل شدت ضربه وارده به سر جان باخت.

به گفته یکی از همسایه های آن مرحوم، متأسفانه پس از این ماجرا شایعاتی به گوش می رسد که بر دل خانواده شلیر می افزاید، اما با فاش شدن حقیقت همه ماجرا و رشادت های زن جوان و این موضوع را درک کردند. آنقدر احساسات مشترک ساکنان مریوان را تحت تاثیر قرار داده است که اکنون تنها درخواست آنها رسیدگی هرچه سریعتر به این پرونده و مجازات عامل مرگ زن جوان است.

بعدازظهر پنجشنبه مراسم خاکسپاری این زن برگزار شد و بسیاری از مردم شهرستان در این مراسم حضور یافتند و دادستان مریوان به مردم قول داد که درخواست آنها محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید