«سلام فرمانده» به دست صبا افتاد


ساعت: 23:26
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877411

مدیرمسئول روزنامه کیهان نوشت: سرود سلام فرمانده این روزها فراتر از حد تصور و با سرعتی معجزه آسا نه تنها در سراسر ایران اسلامی که مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و در همه جا و در هر منطقه مسلمان نشین مسلمان است. «دلها را تسخیر کرد و لبها را از اعماق دلها زمزمه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان «سلام فرمانده» در دست صبا نوشت:

1- در یکی از غزلیات حافظ آمده است:

اگر با صبا مشکل دارید
هرجا دلی هست در دام بلا می افتد
کشتی صبرمان را در دریا غرق کردیم
هر تخته از این طوفان تا آخر کجا خواهد افتاد
این رباعی نیز از شیخ اشراق، شهاب الدین سهروردی است:
اگر عشق نبود و غم عشق نبود
چند کلمه گفتی؟ چه کسی را می شنوی
این باد نبود که سرت را ربود
چهره معشوق به عاشق چه نشان داد؟
… و این رباعی نیز از اشعار ابوسعید ابوالخیر است:
راهت از هر نظر دلنشین
خوب است که از هر جهت متصل باشید
او هر بار که شما را می دید شما را می دید
نام شما به هر زبانی که آنها صحبت می کنند زیباست
2- او را غایب می گویند که «مشهود» نیست، نه به دلیل «حضور» نبودن. «غیبت» به معنای «حضور نبودن» است، این تهمت دروغی است به او و کسانی که چنین می پندارند اشتباه می کنند، آمدن او که منتظرش هستیم به معنای ظهور است نه حضور و نزدیکانش. که هر روز صبح او را به شام ​​فرا می خوانند و از او می خواهند که از جانب خدا ظاهر شود نه حضور او. وقتی او ظاهر می شود، همه با تعجب انگشت خود را گاز می گیرند و با تعجب می گویند که قبلاً آن را دیده اند. و حق دارند، چون او در میان ماست، چون امام ماست و امامی نیست که در میان امت او نباشد…
این از کلام معظم له (ع) است; «نأنّا غَيْرُ مُهْمِلِنِ لِمُرعاتِكُم وَلا ناسینَ لِذِكْرِكُمْ وَلَوْلا ذلِكَ لَنَزَلَ بَكُمُ اللأّو أُ وَصْتَلَعُ „Няма да забравим да ти помогнем, няма да те забравим, а ако не беше така, щяха да те сполетят мъчнотии и нещастия и враговете ти щяха да те погубят.
3- این روزها سرود «سلام فرمانده» با سرعتی فراتر از تصور و با سرعتی معجزه آسا نه تنها در سراسر ایران اسلامی، بلکه در سراسر مرزهای جغرافیایی و هر کجا مسلمانی است و در هر منطقه مسلمان نشین، دل ها و دل ها لب به زمزمه شده است. اعماق قلب ها سلام فرمانده را نمی توان یک سرود معمولی دانست. این سرود با لطافت آهنگین و صلابت آهنین خود به سرود ملی و پرچمی فراگیر امت اسلامی تبدیل شده است. متن زیبا و دلنشین ایشان نماد اسلام ناب محمدی (ص) است و مرزهای اسلام ناب را از آنچه بر بدعت و تحریف افزوده می شود جدا می کند. توسلی از اعماق دل به معنای غایب – ای جانهای فداه – این است که «اسلام فرمانده، قبله هر قافله ای است! چه راهی عالی برای به دست آوردن … »
4- «سلام فرمانده» شناسنامه انقلاب اسلامی و شناسنامه ملت های مسلمان است. “به طوری که
من به وقتم دارم… دنیا بدون تو معنی ندارد… بیا، بیا،
بیا کمکت می کنم … حمایتت می کنم … می گیرمت … سید علی نود ساله اش را صدا زد … قول می دهم روزی محتاج باشم قول می دهم حاج کاسم باشم .. من قول بده که من در کار این نظام بمانم… قدم کوچکی نبینی پس برایت قیام کنم… غصه نخور سرباز جناب سرباز
هزار و چهارصد و…».
زنان و مردان و پیرمردان و جوانان و بویژه نوجوانان و خردسالان در سلام و احوالپرسی فرماندهی با سر و دلی پرشور و سرشار از عشق به امام غایبمان بقیة الله علیه السلام سرود می خوانند. همه اقشار مردم با سلایق مختلف اجتماعی در این هماهنگی حضور دارند. وقتی صحبت از سلام نظامی به میان می آید اشک در چشمانش جمع می شود. چرا چشمان این بچه های 6 یا 7 ساله اشک می ریزد؟!!
5- امام راحلمان – رضوان الله تعالی علیه – به تغییر نابرابری در عالم سلطه اشاره کردند و حضرت آقا بارها «واژگونی تاریخ» را اعلام کردند. چه می دانیم شاید سرود «سلام فرمانده» همان زمزمه آسمانی باشد که زائران راه امام و ملت ما، رکاب رهبر معظم انقلاب، از مسیر تاریخ عبور می کنند.
آن را روی لبان خود دارند. زمزمه ای که از دل ها برمی خیزد و بر دل ها می نشیند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید