سه مقصر اصلی ناکامی تاریخی تیم ملی را معرفی کردند!

«تماشاگران ایرانی قبل از شروع بازی علی کریمی را تشویق کردند، زمانی که قرار بود سرود ملی ایران پخش شود، اتفاقی غیرمنتظره رخ داد و این سرود با تشویق هواداران حاضر در سکوها همراه شد. همچنین هیچ یک از بازیکنان این سرود را نخواندند تا اتفاقی بی سابقه در فوتبال ایران رخ دهد. علاوه بر این، زانو زدن بازیکنان انگلیسی قبل از علامت شروع بازی نیز بحث برانگیز بود. با شروع نیمه دوم سکو نیز علیه مهدی ترابی استفاده شد و کمتر شعارهای دوستانه ای علیه این بازیکن داده شد. علاوه بر این سردار آزمون که در کنار زمین در حال گرم کردن بود با استقبال گرم هواداران روبرو شد و با شعار سردار دوستت داریم از مهاجم تیم ملی ایران حمایت کردند.

ابوالقاسم رحمانی (خبرنگار روزنامه فرهیختگان) تماشاگران معترض ایرانی را با الفاظی چون «بی شرف» و «بی وطن» توصیف کرد:

«تی‌شرت‌های مشکی و عینک دودی ویژگی‌هایی بودند که می‌توانست اکثریت بی‌خانمان‌ها را از بقیه متمایز کند. مصدومیت نابهنگام بیرانوند و بدشانسی تارک شرایط ما را بدتر کرد. اما این اولین قدم بود و هر چقدر هم تلخ و سخت است، هنوز خیلی ها به این تیم امید دارند، به بازیکنان تیم ملی ایران و به کی روش، با دل و دماغ نوشته نشده بود، اما امیدوارم. امیدواریم با این تیم و این هواداران از آمریکا و ولز امتیاز بگیریم، منهای این بی وطن های بی شرف.» نکته یادداشت رحمانی این است که قرار است آزمون گل بزند و بعد یک پنالتی مثلاً شش بر سه اتفاق بیفتد. از دست دادن یک نتیجه خوب؟

سه مقصر اصلی ناکامی تاریخی تیم ملی را معرفی کردند!

محمد زعیم زاده در همین فرهیختگان اما او علی کریمی، علی دایی و پرویز پرستویی را متهم کرد: «من با آنهایی که در محضر وجدان و تاریخ مالباختگان بزرگ شدند، با آنهایی که در این مملکت هر چه دارند، صحبت می کنم اما الان در صف هستند. برای ایستادن سفارت چارلز و شرکا، من با کسانی هستم که روزی با وسایل تیم ملی گونی را زدند و حالا می خواهند با پشت کردن به وطن غرور ملی را زیر پا بگذارند، با این سلبریتی که زمانی برای این کار طحالش را داده بود. کشور اما وقتی در محرومیت خانوادگی قرار گرفت، با وجود اینکه متوجه شد در سمت خود اشتباه کرده است، اما مسیر اشتباه را ادامه داده و تیم ملی را همراهی نکرده است. من با این مربی هستم که سالی 20-30 میلیارد از بیت المال به جیب می زند و در عین حال شاگردانش را به تیم ملی می زند. امنیت ملی را عباس تعریف نمی کند، با لایک و کامنت صفحه اینستاگرامش تعریف می کند و…”

روزنامه کیهان اما وی از برخی بازیکنان تیم ملی بدحجابی و دلیل نخواندن سرود ملی عنوان کرد:

سه مقصر اصلی ناکامی تاریخی تیم ملی را معرفی کردند!

جالب است بدانید که تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار نتیجه را به انگلیس واگذار کرد، زیرا هفته ها پیش از رسانه های مرتبط با رژیم صهیونیستی و آل سعود گرفته تا وطن پرستان داخلی و خارجی، اتفاق بی سابقه ای رخ داد. و جنگ روانی – رسانه ای ناجوانمردانه علیه این تیم، پستی و وقاحت این گروه چه در ورزشگاه و چه در شبکه های اجتماعی به حدی رسید که در جریان دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و انگلیس از یک سو، آنها تشویق و شادی کردند، وقتی حریف گل زد اما مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران گل زد و ابراز پشیمانی کردند.

روزنامه وطن امروز سخنان “شرم آور” را که از ورزشگاه شنیده شد خطاب به جمعیت می داند:

سه مقصر اصلی ناکامی تاریخی تیم ملی را معرفی کردند!

ایرانیان حاضر در ورزشگاه فریاد بی احترامی به میهن پرستان سر دادند و آنها را خفه کردند. میهن پرستی فارسی زبانان به همین جا ختم نشد و پس از پایان مسابقه و خروج از ورزشگاه، از پیروزی انگلیس ابراز خوشحالی کردند. تعدادی از آنها با حضور در منطقه چیتگر تهران، میهن پرستی خود را در عکس و فیلم به وضوح بیشتر نشان دادند. همچنین در منطقه پیروزی تهران، جمعیتی به خیابان ها آمدند و پیروزی انگلیس مقابل تیم کشورمان را تشویق کردند. همچنین در چند کافه تهران گزارش شد که وطن پرستان مستقر در کافه از گلزنی انگلیس به ایران ابراز خوشحالی و خوشحالی کردند.

نذورات خیرخواهانه افشین امیرشاهی در همهان:

سه مقصر اصلی ناکامی تاریخی تیم ملی را معرفی کردند!

فشار روی بازیکنان ایران باید کاهش یابد. او آرامش را به اردوی ملی بازگرداند تا در دو بازی باقی مانده مقابل ولز و آمریکا ملی پوشان ما با آسودگی و تمرکز بیشتری پا به میدان بگذارند. این میزان فشار قطعا روی هر ورزشکاری اثر منفی می گذارد و باعث افت عملکرد می شود.»

نگاه فنی سپهر خرمی به هممهان:

سه مقصر اصلی ناکامی تاریخی تیم ملی را معرفی کردند!

کی روش تصمیم گرفت از دفاعی ترین ترکیب ممکن استفاده کند. همان تفکر همیشگی سرمربی پرتغالی که می خواست در مقابل تیم های بزرگ دفاع کاملی داشته باشد. علی کریمی به عنوان یکی از هافبک های دفاعی در حالی وارد زمین شد که مدت ها در سوپرلیگ ترکیه با مصدومیت شدید دست و پنجه نرم می کرد و دعوتش به تیم ملی با بلاتکلیفی عجیبی مواجه شد. حضور احمد نوراللهی و روزبه چشمی لطفی بود برای تصمیم غافلگیرکننده کارلوس کی روش. یک روز قبل از شروع این دیدار شایعات زیادی در رسانه ها مبنی بر عدم حضور سردار آزمون از ابتدا در این تیم به دلایل غیر فنی منتشر شد و همین اتفاق هم افتاد.

علی لطیفی (پیشکسوت استقلال) به اعتماد گفت:

فکر می کنم قبل از بازی باید اتفاقی بیفتد. بازیکنان باید تکلیف خود را مشخص می کردند. یا باید می‌گفتند که می‌خواهیم موضع انتقادی نسبت به اتفاقات ایران بگیریم یا برعکس، فقط روی فوتبال تمرکز می‌کنیم. این که وسط ایستاده بودند مشکل ساز شد. (اون یکی میگفت فقط فوتبال و یکی از اتفاقات ایران صحبت میکرد) در واقع کاملا اینطور نبودند. این به نظر من کار را تا حد زیادی خراب کرد. این موضوع تیم ملی را از هر دو طرف تحت فشار قرار داد.

روزنامه اعتماد در یادداشت دیگری خطاب به کی روش آمده است:

این دروغی است که کارلوس کی روش به فوتبال ایران داده است. اینکه ایران نمی تواند به تیم های بزرگ حمله کند، آنها را تحت فشار قرار دهد و حتی امتیاز بگیرد. این دروغ را فقط باید با دفاع و دفاع و انجام یک بازی مخرب به چالش کشید. کارلوس کی روش قبل از شروع مسابقات گفت از تمام تجربیات و دانش خود استفاده خواهد کرد تا ایران نتایج شایسته ای کسب کند. حالا باید بپرسیم جناب کیروش این همه تجربه و تخصص شما بود؟

دیدگاهتان را بنویسید