مقصر اصلی ناکامی استقلال؛ 7 اشتباه فرهاد مجیدی

مقصر اصلی ناکامی استقلال؛  7 اشتباه فرهاد مجیدی

خود فرهاد مجیدی هم قطعا قبول دارد که استقلال می توانست یکی از آسان ترین جام ها را به دست آورد. در شرایطی که از حذف پرسپولیس، سپاهان، فولاد، مس رفسنج، گل گهر و همه حریفان مدعی قهرمانی خبر داشتند، اما تعارف همه تیم های بزرگ لیگ مردود شد و جام حذفی را به شکلی عجیب ترک کردند. راه باور نکردنی

در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی، مجیدی از مسابقات حذف شد و به شکست خود اعتراف کرد. مشکل اینجاست که با نگاهی به بازی استقلال و با نگاهی به اشتباهات تاکتیکی و آرایش آبی ها متوجه می شویم که تفکرات عجیب کادر فنی یکی از عوامل اصلی باخت استقلال مقابل نساجی بوده است.

اول اشتباه: انتخاب سیستم اشتباه

استقلال در زمان حمله با سیستم 2-3-3 عالی بازی می کرد و جلالی و وریا در دفاع برگشتند تا این تیم ساختار پنج دفاعی داشته باشد. استقلالی ها در فاز دفاعی روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند و به استثنای شوت صابر حردانی روی تیر دروازه فرصتی به نساجی ها نداد اما در فاز هجومی و به خصوص در خط هافبک با اشتباه پا به میدان گذاشتند. ترتیب.

استقلال با دو مهاجم (حسین زاده و یمگا) بازی کرد که هرگز مهاجم درجه یک نبودند. شاید بهتر بود مجیدی برای تحقق ایده اش از یک مهاجم نوک (ارسلان یا زستد) استفاده می کرد و یمگا و حسین زاده پشت سر بازیکن بازی می کردند. سبحان کاگانی به عنوان یکی از عناصر تهاجمی استقلال عملا هیچ نقشی در این دیدار نداشت. آمار تنها 10 پاس از او در 63 دقیقه نشان از حضور این بازیکن در موقعیتی داشت که عملا برای آبی ها بی تاثیر بود.

اشتباه دوم: حضور همزمان جلالی و سلمانی

هنوز مشخص نیست که کادر فنی استقلال چه فکری برای استفاده همزمان از جلالی و سلمانی مقابل نساجی داشته است. در حالی که مهدی مهدی پور یکی از مهره های کلیدی تیم مجیدی در این فصل بود، در دیدار دیروز نیمکت نشین سلمانی بود تا در پست او به میدان برود.

نگاهی به عملکرد تیغ در دوران حضورش در صنعت نفت، پورتیموننسه و استقلال در سال جاری نشان می دهد که این بازیکن هرگز در خط هافبک بازی نکرده است. او در این فصل 18 بار در پست هافبک چپ، 6 بار در پست دفاع چپ و دو بازی به عنوان وینگر چپ بازی کرده است، اما در یک بازی سرنوشت ساز مقابل نساج که جنگ مرگ و زندگی بود، در مرکز زمین بازی کرد. مزرعه و به سمت چپ خم شد.کار تمام شد.

اشتباه سوم: نیمکت مهدی پور

حضور جعفر سلمانی در مرکز زمین و نیمکت مهدی پور یکی از آن تصمیمات عجیب کادر فنی استقلال بود که فرهاد مجیدی خیلی زود متوجه آن شد و در بین دو نیمه مهدی پور را به میدان فرستاد و جایگزین جلالی شد. پس از آمدن هافبک اصفهانی هافبک آبی ها دوباره جان گرفت و این بازیکن با دو پاس کلیدی به هم تیمی هایش فرصت داد و شاید بهتر بود مثل دیدارهای گذشته در ترکیب اصلی قرار می گرفت. .

خطای 4: 75 دقیقه بدون مهاجم تخصصی

هنوز مشخص نیست که چرا سه مهاجم از نازل تخصصی برای دیدار با نساجی استفاده نکرده اند. روزی که رودی زستد، ارسلان مطهری و آرمان رمضانی روی نیمکت نشستند، این یمگا و حسین زاده بودند که در پستی غیرتخصصی و به عنوان مهاجم در زمین حضور داشتند. کادر فنی استقلال در نهایت در دقیقه 75 تصمیم به کناره گیری از برنامه های تاکتیکی خود گرفت و در دقیقه 75 آرماند رمضانی را به جای زبیر نیکونفس به میدان فرستاد. آبی ها هم نتیجه را دیدند و رمضانی دو بار موفق شد درب نساجی را باز کند که هر دو از سوی داور و کمک داور مردود اعلام شد.

خطای 5: شیفت های دیرهنگام

در حالی که استقلال می توانست با حضور یک مهاجم تخصصی بازی را از صفر آغاز کند اما این اتفاق رخ نداد و حضور رمضانی در دقیقه 75 یکی از تلاش های کادر فنی آبی ها برای تغییر نتیجه بود. تعویض رودی زاستد در دقیقه 115 نیز در نوع خود عجیب بود. بازیکنی که می توانست خیلی زودتر وارد زمین شود فقط می توانست پنالتی را تمام کند.

زستید که پس از باز شدن دروازه پرسپولیس روحیه بالایی داشت، 115 دقیقه روی نیمکت نشست و تنها برای اجرای یک پنالتی وارد زمین شد. فرهاد مجیدی اگر 24 ساعت به عقب برگردد قطعا این اشتباه را تکرار نخواهد کرد و یکی از سه مهاجم تیمش را در ترکیب اصلی قرار خواهد داد.

اشتباه 6: دروازه بان (شاید)

در توانایی های بالای علیرضا رضایی شکی نیست و شاید اگر او فقط یکی از پنالتی ها را مهار می کرد، حالا ماهیت این نوشته تمجید از او و مجیدی برای انتخابش بود، اما رضایی جوان در کمال ناباوری مسیر را اشتباه ارزیابی کرد. از تمام پنج مجازات. و او برای تیمش کار نمی کند.

در دو فصل اخیر درخشش سیدحسین حسینی منجر به پیروزی استقلال مقابل پرسپولیس پس از ضربات پنالتی شد. سنگربانی که تجربه زیادی دارد و امسال با ثبت کلینیک های سریال درخشان ظاهر شد. او مقابل پیکان ستاره تیمش بود و دعوت به تیم ملی انگیزه او را دوچندان کرد. شاید اگر تعویض ششم آبی ها حضور یک پنالتی به جای رضایی بود، استقلال نتیجه بهتری می گرفت. (البته امنیت در این مورد وجود ندارد.)

خطای 7: تغییرات متوالی در ترکیب

تعداد بازی هایی که استقلال در دو بازی متوالی با ترکیب ثابت و بدون تغییر انجام داده حتی به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد. فرهاد مجیدی در یکی از نشست های خبری خود این نکته مثبت را مطرح کرد که تیم حریف نمی تواند از برنامه های تاکتیکی استقلال با خبر شود اما در واقع این بی ثباتی تنها باعث ناهماهنگی بیشتر بازیکنان می شود.

استقلال دیروز می توانست با همان ترکیب ایده آل وارد زمین شود. حسینی در داخل دروازه، سیلوا برای تشکیل خط دفاعی با چشم و غلام، حردانی جوان برای کار در سمت راست و آرایشگر در سمت چپ، مهدی پور و زبیر در میانه میدان، حسین زاده و یمگا در پشت سر. عناصر هجومی رودخانه تیم را تشکیل می دهند اما ترکیب عجیب دیروز یکی از دلایل اصلی شکست استقلال بود.

کادر فنی استقلال با حذف از رقابت های حذفی حالا یکی از سخت ترین ماموریت ها را بر عهده خواهد داشت. آنها باید با جدیت ادامه مسابقات لیگ برتر را زیر نظر داشته باشند و حذف از جام حذفی زنگ خطری برای آبی ها خواهد بود. سه بازی سخت خارج از خانه مقابل سپاهان، فولاد و مس رفسنجانی نیز می تواند قهرمان استقلال شود. بنابراین فرهاد مجیدی و کادر فنی اش باید روحیه از دست رفته بازیکنان را بازگردانند و تنها روی قهرمانی در لیگ برتر تمرکز کنند.

استقلالی ها باید شکست مقابل نساجی را برای خود تجربه و عبرت بدانند و به این فکر کنند که در دیدار بعدی مقابل سپاهان چگونه از زمین خارج شوند. قهرمانی لیگ برتر قطعاً در کارنامه فنی فرهاد مجیدی نقش مهمی خواهد داشت و آنها باید جدیت خود را در کارشان بیشتر کنند نه اینکه با پرسپولیس هم قافیه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید