تصمیم اشتباه ستاره محبوب فرهاد مجیدی؟ بررسی سرنوشت عجیب دو بازیکن جوان استقلال

تصمیم اشتباه ستاره محبوب فرهاد مجیدی؟  بررسی سرنوشت عجیب دو بازیکن جوان استقلال

درست در روزهایی که خبرهای بدی از امارات درباره مهدی قائدی ستاره سابق استقلال و این بازیکن در یک سال قبل از جام جهانی نه تنها جایی در ترکیب اصلی ندارد، بلکه حتی روی نیمکت شباب الاهلی الاهلی السلطنه هم نیست. -لاهیار صیادمنش دیگر ستاره سابق آبی ها در لیگ جزیره می درخشد و شب گذشته اولین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا را با پیراهن هال سیتی به ثمر رساند تا در آستانه جدایی اش برای بزرگترین تیم ملی ایران جای خود را بگیرد. رویداد ورزشی در جهان، قطر از قبل.

قائدی و صیادمنش به ترتیب 23 و 20 ساله هر دو در 16 و 17 سالگی به استقلال پیوستند. آنها در مقطعی زیر نظر وینفرد شفر هم زمان با استقلال و گاهی هم به عنوان زوج هجومی استقلال بازی می کردند. نیز تشکیل می شود.

صیادمنش خیلی زود پس از استقلال به لیگ ترکیه پیوست و از ترکیه ابتدا به اوکراین و سپس به لیگ انگلیس رفت تا به سرعت در مسیر پیشرفت و ترقی حرکت کند.

از آنجایی که در سال قبل از جام جهانی قرار داریم و آمادگی هر بازیکنی به خصوص در مسابقات قهرمانی اروپا می تواند تضمین خوبی برای حضور در جام جهانی باشد، صیادمنش در 20 سالگی هر روز به این موضوع پی می برد و قدم برمی دارد. در مسیر پیشرفت فرصت به راحتی نمی گذرد.

در نقطه مقابل صیادمنس مهدی قائدی قرار دارد که پس از درخشش با پیراهن استقلال در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا ستاره فوتبال ایران شد و به پیراهن تیم ملی رسید، در حالی که برخی پیش بینی ها به لیگ امارات رفت. این بازیکن از پیشرفت‌هایش در لیگ امارات و سپس انتقال به جام ملت‌های اروپا پس از جام جهانی رو به افول گذاشت و این در حالی است که ادامه کارش در شباب الاهلی مشخص نیست.

نقطه مشترک قائدی و صیادمنش سایت راه اندازی آنها (استقلال) و سن مشابه آنها برای حضور در استقلال بود. و تفاوت آنها بعد از انتقالشان برمی گردد، زمانی که صیاد در مسیر پیشرفت بود و کایدی در مسیر افول و این تفاوت به حدی است که حالا یکی شانس زیادی برای حضور در جام جهانی دارد و دیگری شانس بازی در جام جهانی را دارد. نه!

صیادمنش و قائدی گاهی مجبور بودند تصمیمات نقل و انتقالاتی مشابهی از استقلال می گرفتند اما مسیر آنها تغییر کرد تا این تفاوت بزرگ بین این دو بازیکن جوان رقم بخورد.

دیدگاهتان را بنویسید