اشتباه بزرگ فرهاد مجیدی; توصیه مهم به سرمربی استقلال

اشتباه بزرگ فرهاد مجیدی;  توصیه مهم به سرمربی استقلال

صعود سخت تیم استقلال از مرحله یک شانزدهم فینال جام حذفی در دیدار مقابل نود ارومیه تعجب بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان باشگاه استقلال را برانگیخت. سیروس دین محمدی در گفت و گو با خبرورزشی درباره دیدار استقلال و نود ارومیه صحبت کرد.

به حریف استقلال در جام حذفی چه امتیازی دادی؟

شناخت کاملی از تیم نود ارومیه داشتم و مدتی در این تیم بودم. می دانستم آنها تیم جوان و نایب قهرمانی هستند و پیش بینی می شد که شرایط سختی برای استقلال ایجاد شود. هرچند خیلی ها فکر می کردند استقلال حداقل با سه یا چهار گل این تیم را می برد.

چرا این اتفاق نیفتاد؟

دلیلش هم تغییرات زیادی بود که در تیم ایجاد شد. حضور بازیکنان نیمکت نشین کیفیت استقلال را پایین آورد. آنها نتوانستند از موقعیت به درستی استفاده کنند و در زدن ضربات پایانی مشکل داشتند. اگرچه مالکیت توپ بیشتر برای استقلالی ها بود و توپ را به خوبی به 18 قدم به عقب رساندند، اما در زدن ضربه آخر نادقیق یا گاه بی دقت بودند.

فرهاد مجیدی چگونه می تواند این وضعیت را تغییر دهد؟

معمولا بازیکنان نیمکت نشین باید در بازی های دوستانه به رقابت بپردازند و چندان از شرایط فوتبالی دور نباشند.

در تیم هایی مثل پرسپولیس می بینیم که بعد از هر بازی رسمی یک بازی دوستانه برای ذخیره های این تیم برگزار می شود. چرا استقلال این کار را نمی کند؟

اکثر تیم های بزرگ این کار را انجام می دهند، اما برخی از مربیان ممکن است آن را باور نکنند.

مهمترین دستاورد جام حذفی برای کادر فنی استقلال چه بود؟

مطمئنا مهمترین دستاورد این بود که نیمکت استقلال آنقدرها از اصلاحاتش دور نباشد. وقتی فاصله زیاد باشد استقلال نمی تواند تیمی از لیگ دوم را دنبال کند. در چنین شرایطی، دولت به سختی می تواند به نیروهای ذخیره اعتماد کند. در حالی که در صورت هرگونه محرومیت یا مصدومیت، مربیان باید از کادر ذخیره استفاده کنند.

در چنین شرایطی چگونه می توان فاصله نیمکت استقلال و کادرفنی را کم کرد و به اصطلاح تیم را متعادل کرد؟

الان هیچ کاری نمیشه کرد این به زمانی برمی گردد که شما می خواستید تیم را ببندید. مربیان بزرگ در فصل جذب به این مسائل توجه می کنند. تیمی مثل استقلال باید فاصله خیلی کمتری بین بازیکنان اصلی و ذخیره داشته باشد. حالا برای استقلال کاری نمی توان کرد. کادرفنی به این شکل تیم را بسته و باید با همین وضعیت ادامه دهد.

به نظر شما در آستانه بازی استقلال با تیم پایین شهرهدرو این دیدار اخطار جدی برای استقلالی ها نداشت؟

همه تیم ها با تمام توان مقابل استقلال بازی می کنند و بنابراین استقلال حریف ضعیف و قوی ندارد. فکر می کنم همه چیز به هوش مربی برمی گردد که می تواند در تیم تغییراتی ایجاد کند. کادر فنی باید بتواند انگیزه بازیکنانش را بالا نگه دارد. هیچ تیمی را نمی توان دست کم گرفت. دیدی که استقلال ضربات پنالتی اش را اجرا کرد.

انتظار داشتی استقلال در ضربات پنالتی نود ارومیه را شکست دهد؟

به نظر من بازی اصلا نباید به نقطه پنالتی می رسید. چون وقتی صحبت از ضربات پنالتی می شود به این معنی است که شانس حرف اول و آخر را می گیرند. شرایط بسیار سختی برای استقلال ایجاد شده است. اگر استقلال برنده نشود این بازی برای باشگاه استقلال در تاریخ خواهد ماند!

دیدگاهتان را بنویسید