توصیه مهم پیشکسوت استقلال به فرهاد مجیدی

توصیه مهم پیشکسوت استقلال به فرهاد مجیدی

مهمترین بازیکن دهه 1350 تیم فوتبال استقلال و ستاره خط حمله این تیم هنوز زنده است و با خبرنگاران درباره مسائل روز صحبت می کند.
آقای روشن حسن: اگرچه درخشش و هنر او برای نسل جوان کشف نشده باقی مانده است، اما شنیدن حرف های او همیشه جالب و جالب است.
این مصاحبه را بخوانید:

* به نظر شما فرهاد مجیدی در عرصه مدیریت و کادر فنی عملکرد خوبی داشته است؟
بالاخره با هر رفتاری تیم در حال حاضر اول است. مشکل فرهاد این است که سریع عصبانی می شود و سریع تصمیم می گیرد و کمیته فنی قوی پشتش نیست که از او حمایت کند. من اول فصل گفتم که او تنهاست و نگران تنهایی است و باید تا حد امکان فاصله را بیشتر کند نه تنها، بلکه باشگاه و سازمان افرادی را انتخاب کنند که اگر مشکلی پیش بیاید دست خالی نمانند. . خدای نکرده مشکلی پیش نیاید اما کمیته فنی بهتر می تواند به این مشکلات رسیدگی کند.

* آیا شما فردی هستید که در این سال ها همیشه به باشگاه علاقه مند بوده اید، هنوز هم دوست ندارید وارد بوکس شوید؟
من همان ایده هایی را دارم که نزدیک می شوم. نقد صحیح است، اگر درست باشد، چه دور و چه نزدیک، اگر نقد شد، باید به آن گوش دهید و درست برخورد کنید. در انگلیس به ما می گفتند اگر انتقاد را دوست ندارید مربی نباشید. من هم فکر می کنم انتقاد مفید است. البته نه همه حرف هایی که می زنند، چون خود نقد بالاخره باید محتوا داشته باشد.

* شما انسان صادقی هستید. طرفداران اغلب حرفه شما را دوست نداشتند.
درست است! اما من به خاطر ضرر یا مخالفت نظرم را تغییر نداده ام، زیرا در نهایت به فکر مردم هستم، نه به جیب و موقعیت و منفعت خودم.

* عملکرد مدیریت تیم در این فصل را چگونه ارزیابی می کنید؟
اکنون برای صحبت در این مورد زود است. تیم اول بودن یا نبودن. وضعیت آقای ادجورلو اجتماعی است، نه اینکه هر وقت خواستند بخواهند او را عوض کنند، بنابراین در مقایسه با مدیران عامل سابق ثبات نسبی دارد. او بسیار ساکت است و سر و صدا ندارد و فکر می کنم برای باشگاه سخت کار می کند. وقتی برای دیدنش به خانه من آمد، به او گفتم به فکر تیم سازی نباش، به فکر باشگاه سازی بود، آن وقت تیم خودش تشکیل می شود. اینکه الان آقای آجورلو نمی آید از قهرمانی حرف بزند و جلوی دوربین قرار بگیرد، نشان می دهد که فکرش این است که انشالله یک باشگاه استقلالی درست کنیم تا مردم چند سال دیگر خیالشان راحت باشد.

* چه توصیه ای به استقلالی ها داری؟
از آنجایی که تیم پیشتاز است، اگر مشکلاتی وجود داشته باشد، اکنون زمان انتقاد نیست. قانون طبیعت می گوید باید مشکلات را بنویسیم و بعد از سرپرست استقلال که اول آمد، بعد حرف هایی بزنم که به درد بخورد.

* در جام جهانی یک گلزن هم دارید، فکر می کنید ایران باید از گروهش صعود کند؟
اصلا نمی توان چنین چیزی را پیش بینی کرد. چون اکثر بازیکنان ما لژیونر هستند و نمی توانند در اردوهای طولانی مدت شرکت کنند. مهم ترین موضوع انقباض فدراسیون فوتبال ایران بعد از اتفاقات رخ داده است. واقعا وقت تغییر نبود. اگر هیات مدیره فکر می کرد این اتفاق نمی افتد و ممکن است از جایی دستور بگیرد و فدراسیون را کوچک کند، این موضوع تاثیر مستقیمی روی تیم ملی دارد. من نمی دانم نه شما و نه مردمی که این وسط اشتباه کردند، اما فدراسیون ما خودکشی کرد. فکر می کنم تیم ملی ما یتیم است.

دیدگاهتان را بنویسید