هشدار پیشکسوت استقلال به فرهاد مجیدی

هشدار پیشکسوت استقلال به فرهاد مجیدی

فراز فاطمی مهاجم اسبق تیم استقلال که سابقه همراهی با این تیم در اولین دوره لیگ برتر را در کارنامه فوتبالی خود دارد در گفت و گو با خبرورزشی درباره تغییرات لیگ قهرمانان آسیا دیدار مقابل. استقلال مقابل سپاهان و احتمال باخت قهرمانی بیانیه ای داد.

درباره تغییرات برنامه لیگ قهرمانان آسیا و وقفه 10 ماهه تا بازی بعدی فولاد خوزستان نظری دارید؟

این واقعاً تکان دهنده است و من تازه آن را شنیدم. من تعجب می کنم که چرا چنین برنامه ای راه اندازی شد! فاصله 10 ماهه این دو مسابقه قطعا به فولاد ضربه می زند. تا آن زمان ممکن است اتفاقات زیادی برای این تیم بیفتد و از این وضعیت خوب خارج شود. البته امیدواریم شرایط برای او بهتر شود.

آیا می دانید با این شرایط اگر استقلال در لیگ امسال قهرمان نشود، نمی تواند در لیگ قهرمانان بعدی حضور داشته باشد؟ چون قرار است بازی های دوره بعد در شهریور 1402 برگزار شود؟

این هم یک خبر تکان دهنده دیگر. امسال به احتمال زیاد تیم های استقلال و پرسپولیس سهمیه آسیایی خواهند گرفت اما بیست و دومین دوره لیگ برتر تا آغاز دور بعد برگزار می شود. در این صورت به تیم هایی که امسال زحمت کشیده اند و قهرمان و نایب قهرمان شده اند ظلم می شود. تیم خوبی مثل نساجی مازندران که هوادارانش دوست دارند این تیم را در مسابقات آسیایی ببینند بی انصافی است.

آیا در فوتبال با چنین شرایطی مواجه شده اید؟

نه! متاسفانه اتفاقاتی در فوتبال آسیا در حال رخ دادن است که باعث می شود سطح فوتبال این قاره از سایر قاره ها عقب بماند. مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا باید بگویند که بر چه اساسی چنین برنامه ای انجام داده اند.

یادتان هست قبلا اعلام شده بود که فدراسیون ها نمایندگان خود را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا معرفی می کنند؟ فکر می کنید برای دوره بعد فدراسیون می تواند نمایندگان خود در AFC را در بین سهمیه های فصل بیست و یکم و بیست و دوم معرفی کند؟

این غیر قابل تصور است! AFC باید حداقل 3 تا 5 سال به فدراسیون ها فرصت می داد تا چنین تصمیمی بگیرند. با اجرای چنین برنامه ای حق همه تیم ها ضایع می شود. باشگاه ها برای قهرمانی در لیگ تلاش می کنند تا به مسابقات بین المللی برسند اما در این صورت اتفاقات امسال برای استقلال و پرسپولیس تکرار خواهد شد. چند ماه پیش هر دو تیم به دلیل مجوز حرفه ای اجازه حضور در آسیا را نداشتند. این ظلم به هواداران استقلال و پرسپولیس است.

تکلیف فدراسیون فوتبال ایران در این زمینه چیست؟

آنها باید با پیشنهادات خوب خود به AFC راه حل بدهند. آقای ماجدی از چهره های شناخته شده ای در کنفدراسیون فوتبال آسیا است و با ارتباطاتی که دارد می تواند پیشنهادات خود را از طریق ایمیل یا غیره به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کند.

بازی دو تیم سپاهان و استقلال را چگونه پیش بینی می کنید؟

فکر می کنم بازی جذاب و زیبایی خواهد بود. سپاهان از لیگ قهرمانان آسیا بدون موفقیت به ایران بازگشت و با توجه به اختلاف امتیاز با تیم های اول و دوم جدول می تواند بسیار ریسک پذیرتر بازی کند و نه استرس استقلال.

وضعیت تیم اصفهانی را چگونه ارزیابی می کنید؟

با فوتبالی که از سپاهان می شناسم قطعا با سبک هجومی به میدان خواهند آمد. از طرفی استقلال نشان داده که یک تیم رو به جلو است و تقابل این دو سبک می تواند علاوه بر حساسیت، زیبایی بازی را نیز افزایش دهد.

به نظرت سپاهان بعد از حذف از مسابقات آسیایی بهتر شده یا بدتر شده است؟

سپاهان 6 بازی بین المللی انجام داده است. مسابقات برون مرزی به تیم و بازیکنانش شخصیت می بخشد. از طرفی سرمربی بهتر از قبل از سطح فنی تیمش مطلع است. بنابراین فکر می کنم سپاهان با شرایط بهتری به لیگ بازگردد. اما باید دید استقلال در این تعطیلات چطور بود اما از آنجایی که 6 امتیاز از پرسپولیس بالاتر است قطعا نمی خواهد جایگاهش را از دست بدهد.

پیشکسوتان پرسپولیس با اشاره به اتفاقات فصل اول و هفتم لیگ برتر معتقدند فاصله 6 امتیازی استقلال در بالای جدول، تضمین کننده قهرمانی این تیم نیست و پرسپولیس می تواند در آینده از استقلال جدا شود. شش بازی خاطره تلخی از نایب قهرمانی روز آخر (فصل اول) لیگ برتر دارید، چه می گویید؟

در سال اول لیگ برتر از حدود هفته هفتم و هشتم تا روز آخر در بالای جدول بودیم و در طول فصل همه می گفتند استقلال قهرمان شده است. روز آخر می توانستیم با تساوی در انزلی قهرمان شویم اما آن روز روز بد فوتبالی ما بود. این مسابقه خاطره بدی برای من بود که هرگز فراموش نمی کنم. متاسفانه 1-0 باختیم و بردیم.

با این تجربه تلخ چه توصیه ای به استقلالی ها دارید؟

از کادر فنی استقلال خواهش می کنم اگر از لیگ اول از استقلال یاد گرفتند چیزی به اما نگذارند. قهرمانی استقلال تماما دست اوست. او حتی می تواند دو هفته مانده به پایان فصل برای قهرمانی ثبت نام کند. فقط باید بدون استرس و با خط خوب قبلی که در لیگ داشت بردهایش را تکرار کند و با میانگین دو امتیاز در هر بازی به راحتی قهرمان شود.

بدترین اتفاقی که ممکن است برای شما بیفتد چیست؟

بدترین چیز این است که استقلالی ها را پیش قهرمانان می دانند. امیدوارم چنین ذهنیتی برای بچه های استقلال وجود نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید