سپیده رشنو دستگیر و سپس به طور موقت آزاد شد

سپیده رشنو دستگیر و سپس به طور موقت آزاد شد

سپیده رشنو که اخیرا در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام از صدور اطلاعیه و احضار خود به دادسرای شهدای اوین خبر داده بود، امروز در پستی در اینستاگرام ماجرای دستگیری خود را تشریح کرد. چند ساعت. به نوشته رشنو، وی پس از حضور در دادسرای شهیدمگدز برای چند ساعت بازداشت و به بند 209 زندان اوین منتقل شد. پس از این انتقال، سپیده رشنو با تلاش برادرش سامان رشنو با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی موقتاً از زندان اوین آزاد شد.

این نویسنده و مترجم ایرانی چند ساعتی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «تبلیغ فساد و فحشا» بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین با قرار وثیقه موقتاً آزاد شد.

سپیده رشنو که اخیرا در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام از صدور اطلاعیه و احضار خود به دادسرای شهدای اوین خبر داده بود، امروز در پستی در اینستاگرام ماجرای دستگیری خود را تشریح کرد. چند ساعت.

به گزارش سپیده رشنو، وی پس از حضور در دادسرای شهید مگدز برای ساعاتی بازداشت و به بند 209 زندان اوین منتقل شد. پس از این انتقال، سپیده رشنو با تلاش برادرش سامان رشنو با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی موقتاً از زندان اوین آزاد شد. وی همچنین از ممنوعیت خروج وی از تهران تا زمان برگزاری دادگاه خبر داد.

سپیده رشنو تاکید کرد که اتهامات وی “تبلیغ علیه جمهوری اسلامی” و “تبلیغ علیه فساد و فحشا” بوده است. او همچنین از خود به اتهام «تبلیغ فساد و فحشا سپیده رشنو» انتقاد کرد و نوشت که تنها پست اینستاگرامی بدون حجاب منتشر کرده است.

این دومین پرونده ای است که علیه سپیده رشنو تشکیل شده است. او در پرونده قبلی که در شهریور 1401 اتفاق افتاد و در پرونده اتوبوس BRT که به مدت 5 سال به حالت تعلیق درآمد، بیش از 3 سال زندانی شد. در صورت صدور حکم جدید برای سپیده رشنو، حکم پرونده قبلی نیز اجرا می شود. سپیده رشنو نیز با حکم کمیته انضباطی دانشگاه الزهرا به مدت ۲ ترم از حضور در دانشگاه محروم شد.

دیدگاهتان را بنویسید