سیگنال منفی برجام به بازار سکه / نوسانات سکه در مرز دو کانال

قیمت سکه از خط مقاومت عبور می کند

سکه 8 اردیبهشت ماه با 13 میلیون تن در آخرین پله کانال قرار داشت و در محدوده 13 میلیون و 940 هزار تن فروخته می شد، اما در 31 اردیبهشت به مقاومت 14 میلیون و 200 هزار تنی رسید.

قیمت سکه بالای 500 هزار تن شد

با عبور سکه از حد مقاومت مذکور، انتظارات رو به رشد سکه‌بازان برای رسیدن به فلز زرد به محدوده مقاومتی 14 میلیون و 500 هزار تنی افزایش یافت.

قیمت سکه در اولین روز خرداد ماه محدوده مذکور را لمس کرد اما در نهایت با 14 میلیون و 445 هزار تن به کار خود پایان داد. قیمت سکه از 28 اردیبهشت تا 1 خرداد بالغ بر 500 هزار تومان افزایش یافت.

سیگنال منفی برجام به بازار سکه

معامله گران سکه از اول خرداد تا پنجمین روز ماه جاری تلاش کردند سکه را در مرز 14 میلیون و 500 هزار تن تثبیت کنند. سیگنال های منفی برجام در پنجمین روز از خردادماه باعث افزایش قیمت دلار شد و در نتیجه قیمت سکه 150 هزار تومان بر ارزش خود افزود و 14 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد.

سقف مقاوم در برابر سکه شکسته است

هفتم هورداد سکه ها برای عبور از سقف مقاومت کانال 14 میلیون تومانی همزمان با افزایش قیمت دلار حرکت کردند. این قیمت نسبت به روز اول خرداد تقریباً 415 هزار تن افزایش نشان می دهد.

شایعه رسیدن سکه به کانال 15 میلیون تومان

با شکست سقف مقاومت، شایعاتی مبنی بر رسیدن سکه ها به کانال 15 میلیون تنی در بین تجار مطرح شد. به زودی سکه به داخل کانال نفوذ کرد. در نیمی از معاملات پولی دهم هورداد، قیمت سکه به 15 میلیون و 85 هزار تن افزایش یافت. قیمت اعلام شده نسبت به روز اول خرداد 640 هزار تن افزایش نشان می دهد. آخرین باری که سکه در کانال 15 میلیون تومانی معامله شد 31 آبان 1397 بود.

گسترش بازار سکه

در روزهای دهم تا دوازدهم خرداد ماه، فلز زرد روی تاب قرار گرفت و بین 14 تا 15 میلیون تومان بالا و پایین رفت. دلالان سکه در آن روزها نسبت به قبل نسبت به افزایش اسکناس های آمریکا خوش بین بودند و کمتر سکه می فروشند.

حباب های قابل توجه در بازار سکه

لحظه مهم بازار سکه از ابتدای خرداد تا زمان نگارش این گزارش حباب قابل توجه قیمت سکه بود. حباب آن روزها بالای 5 درصد بود و حتی در برخی روزها به 10 هم می رسید، اما رشد دلار ریسک را در میان معامله گران افزایش داد.

دیدگاهتان را بنویسید