شاخص آلودگی 99; هشدار گروه های حساس/ افزایش 4 درجه ای آلاینده ها نسبت به دیروز


ساعت: 10:32
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812389

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز 11 اسفندماه سال جاری در پایتخت برای گروه های آسیب پذیر در سطح ناسالم قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان کنترل کیفیت هوای تهران، به دلیل عدم وزش بادهای موثر و تجمع آلاینده ها تا صبح امروز (13 اسفند) همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوای برخی نقاط پرتردد در مناطق ناسالم برای گروه های آسیب پذیر است.

افزایش نسبی سرعت باد در طول روز تا حدودی پراکندگی آلاینده ها را تسهیل می کند. افزایش ترافیک عصرگاهی تا اواخر وقت چهارشنبه باعث افزایش غلظت ریزگردها می شود و وضعیت نابسامان برای اقشار آسیب پذیر در برخی نقاط پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با آغاز تردد خودروها از بامداد پنجشنبه (13 اسفند) همراه با کاهش سرعت باد، غلظت ذرات معلق افزایش یافته و کیفیت هوای برخی نقاط پرتردد برای اقشار آسیب پذیر ناسالم خواهد بود. فقدان باد موثر در طول روز انتشار آلاینده ها را محدود می کند.

با افزایش ناپایداری جوی همراه با افزایش سرعت باد، غلظت ذرات معلق تا عصر پنجشنبه کاهش می یابد و وضعیت قابل قبولی در اکثر مناطق پیش بینی می شود.

بر اساس این گزارش، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق زیر 2.5 میکرون» با میانگین 95 بوده و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. آلاینده شاخص در حال حاضر «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 99 و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید