شاگردان نکونام مقابل رکوردهای آسیایی پرسپولیس

شاگردان نکونام مقابل رکوردهای آسیایی پرسپولیس

نتایج خوب فولاد و هدایت این تیم باعث شد تا ایران امتیازات کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را افزایش دهد. البته دو برد سپاهان هم به ایران کمک کرد تا موقتاً از ازبکستان عبور کند تا در لیگ قهرمانان آسیا 2024-2025 به ضریب 3+1 برسد و باید دید تا پایان امسال تیم ایران چند امتیاز کسب خواهد کرد.

اما نکته جالب امتیاز کسب نمایندگان ایران در ادوار گذشته لیگ قهرمانان آسیا است. مکانیسم محاسبه امتیاز کشورها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان بر اساس نتایج 4 دور اخیر تیم ها و امتیازاتی است که بر اساس پیروزی و تساوی در هر مسابقه و صعود به سطوح بالاتر کسب می کنند. طبیعتا دوره های پیش رو و پیش رو در لیگ قهرمانان اروپا نتایج متفاوتی نسبت به دوره های قبل دارد، به عنوان مثال ضریب امتیاز لیگ قهرمانان امسال نسبت به 4 سال قبل بیشتر است.

لازم به ذکر است که امتیازات کسب شده در 4 دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2024-2025 درج شده است و پرونده شانس لیگ قهرمانان آسیا برای فصل 2023-2024 بسته شده است و ایران دارای سه شانس مستقیم است. دور بعدی این نبردها. و یک سهمیه غیر مستقیم تعیین شده است.

در حالی که پرسپولیس در دو دور رفت به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید، سرخپوشان تا اینجای فصل ۷۹۵۸ و فولاد تا اینجای فصل ۷.۳۵ امتیاز کسب کردند.

شاگردان نکونام در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا با کسب 1.85 امتیاز از صعود به مرحله بعد بازماندند، اما امسال با کسب نتایج مطلوب، 5.5 امتیاز کسب کردند و در مجموع امتیاز 7.35 را برای Steel.Gives به نمایش گذاشتند.

این بدان معناست که پیروزی در بازی فینال فولاد مقابل شباب الاهلی و کسب نتیجه مطلوب در مرحله یک هشتم نهایی باعث می شود شاگردان نکونام از پرسپولیس به عنوان برترین گلزن ایران در لیگ قهرمانان آسیا عبور کنند و در این پیکارهای ادمیت سهمیه کشور را کسب کنند.

استقلال هم اکنون با 6167 امتیاز سوم، ذوب آهن با 5.9 امتیاز چهارم و سپاهان 3.5 امتیاز تا اینجای کار هستند و شاگردان نویدکیا می توانند در آخرین دیدار پیروز شده و به مرحله بعد صعود کنند. کمک زیادی از ایران برای تعیین سهمیه 3+1 لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2024-2025 داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید