شرط عجیب استقلالی ها برای نکونام!

اگرچه انتقادات زیادی از سوی استقلالی ها درباره محرومیت 4 ماهه وجود دارد، اما حتی اگر این محرومیت لازم نبود، قطعا خود ساپینتو تمایلی به ادامه کار در این باشگاه نداشت و برای همیشه چمدان هایش را می بست.

او درباره مربیگری اش در باشگاه الغرافه قطر صحبت کرد و گفته می شود سرمربی پویا آبی ها برای ادامه تمرینات در آن باشگاه راهی قطر خواهد شد. درست یا نادرست، این خبر به زودی مشخص خواهد شد، اما سرنوشت ساپینتو دیگر برای استقلالی ها مهم نخواهد بود.

همانطور که در شخص وینفرد شفر و همچنین آندره آ استراماچونی بود.

مهم این است که در فصل بیست و سوم چه کسی سرمربی استقلال می شود؟ آیا مربی مناسبی برای استقلال انتخاب می شود؟ در روزهای گذشته شایعات زیادی در خصوص فرصت های مربیگری در استقلال شنیده می شود.

از مهدی رحمتی که در باشگاه آلومینیوم اراک مربیگری می کرد تا جواد نکونام که از فولاد خوزستان جدا شد و جایگزین علیرضا منصوریان شد. حتی نام فرهاد مجیدی نیز در میان گزینه ها مفتوح است و گفته می شود برخی مدیران باشگاه استقلال تمایلی به استفاده از فرهاد به عنوان جانشین ساپینتو ندارند.

مشخص نیست در حال حاضر کدام یک از این گزینه ها برای استقلال انتخاب بهتری است.

استقلال در فصل بیست و دوم آنقدر فراز و نشیب داشته و برای هوادارانش برای رسیدن به جام در فصل آینده توقعات زیادی ایجاد کرده که پذیرش مربیگری در این تیم سخت است و هر گزینه ای فقط به حضور در این باشگاه بسنده نمی کند.

مهدی رحمتی برای حضور در استقلال محاسبات خودش را دارد. رحمتی هرگز برای رسیدن به این جایگاه عجله ندارد. او به یکی از دوستان نزدیکش گفته بود که ترجیح می دهد بعد از 50 سالگی سکان هدایت استقلال را به دست بگیرد. اگرچه ممکن است در آینده این حکم نقض شود و به دلیل فشارها و درخواست ها، همین آقای رحمتی با سرمربیگری استقلال موافقت کند، اما در کل مطلوب است که رحمتی در این سن و سال سرمربی استقلال شود.

رحمتی امروز جلسه مهمی با مدیریت باشگاه نساجی خواهد داشت و این احتمال وجود دارد که امروز به عنوان سرمربی نساجی معرفی شود.

فرهاد مجیدی قطعا برای دیدار با استقلال محاسباتی خواهد داشت.

مردی که پس از سه فصل ناموفق بالاخره توانست در چهارمین فصل سرمربیگری خود جامی را برای این باشگاه به ارمغان بیاورد. مجیدی هم می داند که بازگشت به نیمکت استقلال چقدر ریسک دارد. او اگر در شرایطی برگردد که استقلال شانسی برای قهرمانی نداشته باشد، بی شک جایگاهش را در بین هواداران این باشگاه از دست خواهد داد. به همین دلیل فرهاد نیز زمانی که همه شرایط و امکانات برایش فراهم باشد، بازگشت را هدف خواهد گرفت.

به نظر می رسد در حال حاضر نکونام نسبت به سایر گزینه های مربیگری در استقلال نزدیکتر است. اما این داستان تنها به این دلیل در حال ظهور است که اتفاقاتی در پشت صحنه رخ می دهد که چندان مطلوب این گزینه نیست.

وقتی اسم نکو به عنوان سرمربی استقلال مطرح شد به او گفتند اگر می خواهی در استقلال مربی شوی باید از آقای ایکس اجازه بگیری! جواد نکونام مو به مو این پیشنهاد را رد کرد تا حضور او در استقلال دور از ذهن به نظر می رسد.

اینکه چه افرادی پشت پرده برای استقلال خط مشی می گذارند و پای دیگران را به سابقه مربیگری در استقلال می گشایند تا حد زیادی برای کارشناسان و فوتبالدوستان شناخته شده است اما واضح است که چنین سیاستی در نهایت به بدنه استقلال آسیب می زند. و چنین شرایط و رفتاری باعث از دست دادن زمان و زمان برای استقلال می شود.

تصمیم گیران در باشگاه استقلال باید سریع به نتیجه برسند.

دیدگاهتان را بنویسید