شروع حج تمتع 1401 ثبت نام از ساعت 10 صبح فردا / به هر ایثارگر 200 یورو پرداخت می شود.

شروع حج تمتع 1401 ثبت نام از ساعت 10 صبح فردا / به هر ایثارگر 200 یورو پرداخت می شود.

روز جدید رئیس سازمان حج و عترت از آغاز ثبت نام حجاج تمتع 1401 از ساعت 10 صبح (یکشنبه 18 اردیبهشت) در سامانه رزرواسیون این سازمان خبر داد. به زودی اعلام می شود، پرداخت خواهد شد.

سیدصادق حسینی در نشست خبری با اعلام اینکه نرخ قطعی زیارت امسال حدود 37 میلیون تومان است، اظهار کرد: متقاضیان واجد شرایط برای اعزام به حج 1401 علاوه بر کمک 2 میلیون و 500 هزار تومانی بانک مرکزی از یک نمازگزار. سود سپرده تعلق گرفت و 2 میلیون و 400 هزار تن به عنوان کمک بلاعوض پرداخت کرد.

وی با تاکید بر اینکه از داوطلبان واجد شرایط این سفر معنوی می خواهیم تا فردا یکشنبه 27 بهمن 1401 موجودی و سایر شرایط اعلام شده را تکمیل کنند، گفت: طبق شرایط اعلام شده از سوی عربستان حدود 22 هزار نفر ثبت نام کردند. برای حج سال 99 بالای 65 سال سن دارند و امسال اعزام نمی شوند اما این افراد در اولویت حج سال آینده هستند.

وی ادامه داد: بر اساس شرایط اعلام شده از سوی وزارت حج و عمره عربستان به متقاضیان روادید بالای 65 سال روادید داده نمی شود، بنابراین در صورت عدم دریافت ودیعه، اولویت این دسته از افراد برای حج آینده است. حفظ خواهد شد.«از افراد خواسته شده است که برای برخورداری از حق تقدم و امتیاز تثبیت نرخ ارز در حج آینده استعفای خود را ثبت نکنند.

وی تاکید کرد: در حج امسال 39 هزار و 630 نفر از هموطنانی که در کاروان های حج 99 ثبت نام کردند و به دلیل لغو حج حضور نداشتند، تمامی مراحل اعلام شده از سوی این سازمان را انجام داده و شرایط اعزام را دارند. آنها باید ثبت نام را تکمیل کرده و کاروان خود را انتخاب کنند.

ویزا برای متولدین 1 جولای 1983 صادر خواهد شد

حسینی با تاکید بر اینکه امسال یک هزار و 900 زائر برای خانواده های معظم شهدا در نظر گرفته شده است، گفت: ظرفیت پذیرش هموطنان 39 هزار و 630 نفر است که تعدادی از آن ها کارکنان، مجریان، پزشکان، حمل و نقل، خدمات و … هستند.

وی تاکید کرد: بر اساس اعلام شرایط از سوی وزارت حج و عمره عربستان، ویزای حج برای متولدین اول تیرماه 1362 در ایام حج امسال صادر می شود.

Astrazenka و Sinofarm واکسن عربستان سعودی را برای نمازگزاران حج امسال تایید کردند.

وی در خصوص شرط بعدی عربستان برای جلوگیری از شیوع بیماری عروق کرونر گفت: همه زائران واجد شرایط باید واکسن کامل را که یکی از واکسن های مورد تایید وزارت بهداشت عربستان است، واکسن آسترازنکا یا سینوفارم دریافت کرده باشند. ، که متقاضیان برای تکمیل واکسیناسیون باید آن را تکمیل کنند.

رئیس سازمان حج و عبادت گفت: مهمترین اولویت بندی شرایط اعزام بر اساس تاریخ ثبت نام و احراز شرایط اعلام شده تا تاریخ ثبت نام اولیه 21 اسفندماه 96 خواهد بود.

اعلام اولویت های بعد از خرداد 96 در صورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان ها

حسینی گفت: حدود 22 هزار نفر از زائران ثبت نام شده حج در سال 99 بالای 65 سال بوده اند که این افراد در اولویت حج سال آینده هستند که اعلام می شود.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، طبق روال سال های گذشته، برای موفقیت بیشتر داوطلبان ایرانی حج، مکاتبات لازم با وزارت حج عربستان انجام شده و منتظر آنها هستیم. بر اساس اولویت بندی و فراهم بودن شرایط لازم به حج 1401 اعزام شد.

وی گفت: برای اعزام تیم کارشناسی برای امضای قرارداد، اقدامات لازم را دنبال کرده و منتظر پاسخ وزارت حج عربستان و صدور ویزا خواهیم بود. و غیره. ما با طرفین قرارداد خواهیم رفت.

دیدگاهتان را بنویسید