سیگنال پلیس فتا به داوطلبان ثبت نام حج تمتع 1401

سیگنال پلیس فتا به داوطلبان ثبت نام حج تمتع 1401

روز جدید : رئیس پلیس فتا استان البرز به داوطلبان حاج تمتع هشدار داد برای جلوگیری از انواع سوء استفاده ها و کلاهبرداری های اینترنتی ثبت نام کنند.

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: با آغاز ثبت نام نهایی داوطلبان اعزامی به حج تمتع، کلاهبرداران اینترنتی به این بهانه با ترفندهای مختلف اقدام به فریب مصرف کنندگان می کنند.

وی افزود: برخی به بهانه خرید، فروش و یا ثبت فیش حج، در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از مردم می کنند و لازم است در مقابل این ترفند هوشیار باشند.

جلیلیان گفت: این افراد با انگیزه کلاهبرداری از مصرف‌کننده، با ایجاد وب‌سایت و صفحه جعلی در حالی که افراد در حین تراکنش‌های پرداخت، حساب‌های خود را رمزگشایی می‌کنند، کسب درآمد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز یادآور شد: مجرمان سایبری با ایجاد صفحات جعلی مشابه صفحات پرداخت بانکی به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند که باید مراقب آدرس سایت اصلی باشند چرا که تمامی سایت های معتبر و مهم از پروتکل https استفاده می کنند.

وی گفت: متقاضیان برای ثبت نام و رزرو حج تمتع تنها از طریق سازمان حج و عترت به آدرس https://tamatoreserve.haj.ir/Cpanel/HajKarevanList.aspx اقدام کنند.

جلیلان افزود: پرداخت هر مبلغی فقط به صورت الکترونیکی از طریق سامانه زیارت و عبادت انجام می شود و درخواست پرداخت هر مبلغی برای ثبت نام به صورت نقدی یا از طریق دستگاه تقلبی، خودپرداز و کارت به کارت جعلی است.

وی تاکید کرد: در صورت اطلاع کاربران از چنین مواردی سریعاً با شماره تلفن 096380 به مرکز امداد سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید