ثبت نام حج تمتع 1402 اعلام شد


ساعت: 13:18
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1920030

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: ثبت نام مشمولان حج 1402 از 9 دی ماه آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، جلسه هیات مدیره سازمان حج و زیارت به ریاست سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و معاون و مدیران کل سازمان حج و زیارت برگزار شد. این سازمان

سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در ابتدای این دیدار ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه حج و زیارت پرداخت و گفت: ما همواره بوده ایم. بر خرد جمعی و مشورت تاکید کرد، زیرا این اقدام در رفع مشکلات و عیوب تأثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به سفر به استان و گفت و گو با مدیران و کارگزاران افزود: مقرر شد از هر استان یک کارگزار مجرب معرفی شود تا آن دسته از افراد صاحب نظر و ایده در هیئت مشاوران قرار بگیرند و نظرات آنها درج شود. برای بهبود کیفیت ارائه خدمات استفاده می شود. در همین راستا اولین جلسه هیئت مشورتی هفته آینده برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه گزارش اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین سحاب الله رحمانی معاون امور زنان و زایمان حج و زیارت را استماع کرد. زیارت زیارت و حمید دری فر معاون مدیریت و توسعه منابع و سایر مدیران.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت در این جلسه اظهار داشت: امور مقدماتی حج 1402 آغاز شده و سیاست های کلی ابلاغ و ابلاغ شده و این مهم از سوی رئیس حج و زیارت ابلاغ شده است. سازمان زیارتی.

به گفته رضایی، برای اولین بار از هتلداران دعوت شده است و به غیر از هتلدارانی که در گذشته همکاری داشته اند، چند هتل جدید نیز به لیست اسکان زائران اضافه شده است.

وی افزود: سهمیه اولیه استان ها برای حج آینده تعیین و به ادارات مختلف برای برآوردهای لازم برای انجام برنامه های پیش بینی شده اعلام شده است.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ثبت نام متقاضیان حج 1402 از 9 دی ماه انجام می شود، تاکید کرد: امیدواریم تمامی اداراتی که کار مقدماتی خود را آغاز کرده اند تا زمان شروع ثبت نام برنامه های خود را تکمیل کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین بر برنامه ریزی مناسب برای حج آینده تاکید کرد و گفت: درخواستی را به شورای عالی حج ارائه کرده ایم و منتظر دستورات مسئولان هستیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین رحمانی معاون امور زیارتی سازمان حج و زیارت گزارشی از سفر اخیر خود به کشور عراق ارائه و اقدامات انجام شده برای ارائه بهترین خدمات به زائران را تشریح کرد. .

وی به برخی نوسانات ارزی و تاثیر آن بر هزینه سفر زیارتی اشاره کرد و افزود: در صورت توجه به این موضوع می توانیم بیش از یک میلیون زائر را در سال اعزام کنیم. امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده و همچنین در صورت تشکیل شورای عالی حج و مطرح شدن این موارد، مصوبات لازم برای حل این مسائل صورت گیرد و سپس اهداف برنامه ریزی شده محقق شود.

در ادامه این جلسه حمید دری فر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه های آموزشی، کارگزاری، فناوری، رفاهی و پشتیبانی ارائه کرد.

در پایان این جلسه از خدمات نوری مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی و نظارت تقدیر و ممبینی به عنوان سرپرست دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی و نظارت سازمان حج و زیارت منصوب شد.

دیدگاهتان را بنویسید