شعبانیان: تغییر رده سنی به ضرر ما بود. به دنبال ارتقای جایگاه خود در والیبال آسیا هستیم/حجمند: مقابل ازبکستان اشتباه نکردیم


ساعت: 12:18
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855051

مربی و بازیکنان تیم والیبال نوجوانان دختر ایران پس از پیروزی مقابل ازبکستان صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم والیبال دختران ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی مقابل ازبکستان با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر ایران درباره این دیدار گفت: از آنجایی که به جمع 4 تیم اول نرسیدیم، بازیکنان از نظر روحی کمی ناراحت بودند، اما برنامه ما این است که بهتر از فصل گذشته صعود کنیم. “بنابراین ما بازی امروز را دست کم نگرفتیم. بازیکنان ایران خیلی خوب کار کردند. ازبکستان بازیکنان خوبی داشت که در دفاع و خارج از سیستم هدفمند آنها را غیرفعال کردیم.”

میترا شعبانیان تغییر رده سنی مسابقات آسیایی را یکی از مشکلاتی دانست که به تیم ایران آسیب زد و گفت: یک ماه و نیم مانده به مسابقات رده سنی زیر 17 سال به زیر 18 سال تغییر کرد. در سنین پایین، یک سال هم از نظر فنی کارآمد، از نظر بدنی آماده و بالغ است، اما نتوانستیم از بازیکنان باتجربه استفاده کنیم و فقط فرصت داشتیم بازیکنی را اضافه کنیم که سه ماه از بقیه تیمش بزرگتر بود. بازیکنان ژاپن، تایلند، چین و کره جنوبی زیر 18 سال سن دارند. علاوه بر این، کاپیتان اکثر تیم ها و بازیکنان آنها که بالاترین امتیاز را دارند، بزرگترها هستند و تیم حول آنها می چرخد.

وی افزود: اگر یک رده سنی از ابتدا اعلام شود برای ایران بسیار مفید است چرا که ما هفت ماه در اردو کار کردیم و نتایج بهتری گرفتیم. حداقل تایلند را شکست دادیم. با این حال به بازیکنانم خسته نباشید می گویم. آنها خیلی خوب بازی کردند، انگیزه زیادی دارند، آینده خوبی دارند و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

شعبانیان در خصوص پایان مرحله گروهی گفت: ما دو تیم خوب در گروه خود داشتیم. البته ازبکستان و استرالیا هم بد نبودند، اما چون سبک بازی آنها شبیه ایران بود، راحت‌تر مقابل آنها بازی کردیم، اما تیم‌هایی مثل چین، کره و ژاپن سرعت و تکنیک‌های فردی بالایی دارند. بسیار بالا بود و مثل بازی با تیم های بزرگسال بود که نشان می دهد والیبال در آسیا در حال پیشرفت است و هیچ تیمی منتظر دیگر کشورها نیست، بنابراین باید تلاش خود را در والیبال پایه دو چندان کنیم تا در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران درباره فرصت رویارویی با قزاقستان در دور دوم مسابقات گفت: بازیکنان این تیم قدبلند هستند و در گذشته با آنها بازی کرده ایم. آنها از نظر تجربه بازی در مسابقات آسیایی از ایران جلوتر از توپ های بلند کار می کنند. البته برای پیروزی در این دیدار سخت با بازیکنان به توافق رسیدیم.


* حجمند: مقابل ازبکستان اشتباه نکردیم

پریا حاجتمند سریعتی، ملی پوش والیبال دختران ایران دلیل پیروزی مقابل ازبکستان را هماهنگی و کاهش اشتباهات این تیم دانست و گفت: امروز بازی خوبی با ازبکستان داشتیم. خدا را شکر نتیجه خوبی گرفتیم و 3 بر صفر پیروز شدیم.

پریا حاجتمند گفت: بازیکن شماره 7 ازبکستان خیلی خوب بود اما با دفاع توانستیم او را مهار کنیم. بازیکنان تیم ما هماهنگ بودند و تکنیک های لازم را انجام دادند.

وی ادامه داد: پاس های خیلی خوبی گرفتیم و توانستیم بازی را خیلی خوب به پایان برسانیم. از طرفی خدمات خوبی ارائه کردیم، اشتباهات زیادی نکردیم و تیم ازبکستان را بیرون آوردیم.

بازیکن شماره 6 تیم ملی نوجوانان دختر به احتمال رویارویی ایران با قزاقستان در دور دوم مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: سطح قزاقستان خوب است و با تلاش همه بازیکنان، اگر مثل امروز هماهنگ کنیم، این کار را انجام خواهیم داد. به راحتی حریف خود را شکست دهیم.”

حاجتمند به انگیزه بازیکنان ایرانی برای ارتقای جایگاه خود در آسیا اشاره کرد و گفت: انگیزه بالایی داریم. همه بازیکنان از نظر روحی عالی هستند و ما پتانسیل این را داریم که مقابل قزاقستان خیلی بهتر بازی کنیم و پیروز شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید