شهادت یک مادر و دو فرزندش بر اثر انفجار مین در حدیده یمن

بر اساس این گزارش، مرکز اجرایی مین زدایی یمن با صدور بیانیه ای از شهادت یک مادر و دو فرزندش در پی این انفجار خبر داد.

در این بیانیه آمده است: فاطمه حافظ دبیش مادر 45 ساله به همراه دو فرزندش لطیفه محرم عبدالله 11 ساله و احسان محرم عبدالله 13 ساله بر اثر انفجار مین به جا مانده از نیروهای متجاوز در روستای المکیمانیه

مرکز مذکور در عین حال افزود که پدر این خانواده به نام محرم عبدالله صغیر حمسه در این انفجار مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.

روز گذشته بر اثر انفجار ماین به جا مانده از سوی نیروهای متجاوز در منطقه عیال محمد ناحیه نهم استان صنعا، دو کودک جان باختند و یک کودک دیگر زخمی شد.

ادامه ممانعت ائتلاف متجاوز برای ورود تجهیزات مین زدایی به یمن مانعی در برابر اقدامات بشردوستانه است که عمداً با هدف آسیب رساندن به تعداد بیشتری از یمنی ها انجام می شود.

همزمان منابع یمنی از جان باختن 7 کودک آواره در کمپ های آوارگان بر اثر موج شدید سرما در استان مارب در 170 کیلومتری شرق صنعا خبر دادند.

بر اساس این گزارش، از اواسط نوامبر 2022، نزدیک به هفت کودک بر اثر سرمای مرگبار جان خود را از دست داده اند. این کودکان در برخی از اردوگاه های آوارگان شهر مارب و اردوگاه های آوارگان در شهر الوادی جان باختند.

بیش از هفت سال است که رژیم سعودی به همراه چند کشور عربی وابسته به یمن شروع به تهاجم کردند. در جریان این تجاوز هزاران یمنی کشته و زخمی شدند و خسارات زیادی به زیرساخت های این کشور وارد شد.

دیدگاهتان را بنویسید