شهرداری چابهار در حفاظت از شناگاه کوتاهی می کند/ مسئول جان باختن 3 شهروند در دریای بزرگ کیست؟


زمان: 09:47
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821115

ناله هایی که در امواج خروشان دریای عمان فرو می نشیند.

جان باختن سه نفر از اعضای خانواده در دریای بزرگ چابهار در حالی که این منطقه جزو حوزه استحفاظی شهرداری است و علاوه بر نصب علائم هشداردهنده باید یکی از کارکنان شهرداری یا اداره ورزش و جوانان برای جلوگیری از مراجعه شهروندان حضور داشته باشد. منطقه شنا

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ سالانه خیل عظیمی از هموطنان چابهار را به عنوان مقصد گردشگری برای لذت بردن از هوای بهاری و سواحل زیبای آن انتخاب می کنند. این در حالی است که برخی با بازگشت به خانه هیچ خاطره خوشی ندارند.

به این ترتیب فریاد خانواده های داغدار سال هاست که توسط امواج خروشان دریای عمان خفه می شود، گویی این فریادها به گوش مسئولان نرسیده است تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از این حوادث انجام دهند تا دیگر شاهد غرق شدن نباشند. مردم محلی در حومه شهر نباید در دریا باشند و همه باید به هشدارها توجه کنند و با اجتناب از شنا در مناطق ممنوعه جان خود را به خطر نیندازند.

وداع تلخ مادر با همسر و فرزند

سه عضو خانواده در سواحل سنگی دریای چابهار غرق شدند.

ماجرا از این قرار است که خانواده مشهدی در حالی که فرزندانشان مشغول بازی بودند به سمت ساحل می رفتند که برادر کوچکتر هنگام بازی در ساحل توسط موج دریا به سمت آب برده شد که پس از آن خواهرش به سرعت به دریا رفت و غرق شد. مادر هم برای نجات فرزندانش به دریا می رود اما متاسفانه پدر هم غرق می شود اما مادر نجات پیدا می کند.

پس از اعلام این حادثه، اکیپ های آمبولانس چابهار در محل حاضر شدند و پس از یک ساعت جست و جو، اجساد بی جان دو تن از غرق شدگان توسط تیم های امدادی بندر چابهار پیدا شد و تیم امداد و نجات در جستجوی این کودک هشت ساله بودند. دختر

شهرداری چابهار در حفاظت از منطقه ممنوعه کوتاهی می کند

حسن مصفا معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص غرق شدن دلخراش سه نفر از اعضای خانواده در منطقه دریای بزرگ چابهار گفت: زون بالا تحت مراقبت شهرداری است. یک سری تابلوها و اخطارها را نصب کنیم، علاوه بر این که همیشه اعلام کرده ایم یک مسئول شهرداری و ورزش و جوانان در محل حضور خواهد داشت و اجازه ورود مردم به این منطقه را نخواهد داد.

وی افزود: به دلیل اینکه امواج این منطقه متفاوت است و دریا در وضعیت بسیار بدتری قرار دارد و هیچکس نمی تواند وارد آب شود. این مسافران نیز وارد آب نشدند اما در ساحل بودند که موج فرزندشان را به دریا برد و سایر اعضا به کمک رفتند اما چون خبری از امدادگران و امدادگران نبود گرفتار امواج شدند. حادثه اتفاق افتاد

خسارات ناشی از عدم نظارت شهرداری

این مسئول اضافه کرد: شهرداری باید محدوده بالایی را حصارکشی کند و شرایطی را فراهم کند که مردم نتوانند به ساحل بروند چرا که رفتن به ساحل خطرناک است به خصوص در مواقعی که هوا طوفانی و دریا طوفانی است.

وی تاکید کرد: متأسفانه شهرداری که منطقه را تحت پوشش دارد نظارتی بر آنها نداشته و هر ساله شاهد قربانیانی در این منطقه هستیم.

مصفا ادامه داد: حضور پایگاه امداد و نجات در این منطقه الزامی نیست، زیرا شناگاه ممنوع است، پایگاه ها باید در مناطقی که محل شنا هستند مستقر شوند و به افرادی که در حال غرق شدن هستند خدمات ارائه دهند؛ بر این اساس نیازی به ایجاد پایگاه در محدوده ممنوعه نیست و فنس کشی و نصب علائم هشدار دهنده باید از ورود افراد به محوطه جلوگیری کند.

خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع بارها با شهردار چابهار که تلفن همراهش خاموش بود تماس گرفت.

پایگاه خبری عصر هامون برای پاسخگویی به مطالبات و دغدغه های مردم آماده دریافت پاسخ مسئولان در این زمینه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید