شورای امنیت سازمان ملل حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی بزدلانه در شهر کرمان را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری موج


اعضا شورای امنیت ضمن محکوم کردن حمله تروریستی روز گذشته در شهر کرمان که منجر به شهادت ده ها تن از هموطنان شد، با خانواده های قربانیان و دولت و ملت ایران ابراز همدردی و تسلیت گفتند.

این موضوع مورد تاکید اعضای شورای امنیت قرار گرفت تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی ترین تهدیدات صلح و امنیت بین المللی است.

اعضای شورای امنیت بر لزوم پاسخگویی و محاکمه عاملان دو انفجار تروریستی کرمان، حامیان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی تاکید کردند.

آنها از همه طرف‌ها خواستند تا بر اساس تعهدات خود در چارچوب قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت، فعالانه با دولت ایران و سایر مقامات ذیربط در این زمینه همکاری کنند.

اعضای شورای امنیت اعلام کردند که هرگونه اقدام تروریستی، صرف نظر از انگیزه آنها، در هر زمان، مکان و توسط هر کس که مرتکب شود، مجرمانه و غیرقابل توجیه است.

انفجار حملات تروریستی چهارشنبه شب مصادف با چهارمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی» و همرزمانش در گلزار شهدای کرمان، 84 کشته و 284 زخمی برجای گذاشت.

در پی این انفجارها و شهادت تعدادی از ایرانیان، بسیاری از کشورهای جهان با ارسال پیام هایی این حملات را محکوم کردند و با خانواده قربانیان و دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.



آیا این خبر مفید بود؟