شوک برای الناز رکابی ستاره سنگنوردی ایران از تیم ملی محروم شد؟

البته با وجود ایجاد این رشته ها، الناز رکابی پس از مدتی به لیست اعزامی های فدراسیون آلپینیسم و ​​صعودهای ورزشی بازگشت و در یک سال گذشته در رویدادهای بین المللی شرکت کرد. نام او حتی در لیست اعزامی اولیه بازی های آسیایی هانگژو نیز قرار داشت، اما با این وجود اعزام 100 درصد قطعی نیست.

رضا زارعی، رئیس فدراسیون ورزشی کوهنوردی و صعودهای ورزشی درباره وضعیت الناز رکابی برای حضور در بازی های آسیایی توضیح داد که آیا وضعیت نامشخص او به دلیل حواشی کارنامه ورزشی اش است یا به مشکلات دیگری مربوط می شود؟

وی تاکید کرد: پیرامون الناز رکابی چالش و حاشیه وجود ندارد. سال گذشته او کاری کرد که برایش خوب نبود اما محروم نشد زیرا کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی کوهنوردی همزمان وضعیت او را زیر نظر داشتند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی خاطرنشان کرد: در صورت محرومیت الناز رقابی می تواند به تعلیق این رشته در کشور منجر شود.

زارعی گفت: الناز رکابی پس از بازگشت از کره جنوبی مدتی از میادین دور بود اما به میادین بازگشت تا به سازمان های بین المللی ورزشی اطلاع دهد که در ورزش ایران تسامح وجود دارد. این ملی پوش با وجود اشتباهی که انجام داد، واکنش غیرمنتظره ای نشان نداد. همچنین رکابی در یک سال گذشته در سه رویداد بین المللی شرکت کرد.

وی با بیان اینکه با تمام این اوصاف وضعیت این سنگ نورد ایرانی برای حضور در بازی های آسیایی نامشخص است، گفت: در لیست اولیه فدراسیون اسامی 8 ورزشکار به کمیته ملی المپیک اعلام شده است که 8 ورزشکار سرعت (8) 3 زن و 3 مرد) و 2 کوهنورد ترکیبی (یک زن و یک مرد) بود. اسم رابی هم تو قسمت کمباین بود. این در حالی است که کمیته ملی المپیک هنوز در مورد این فهرست نظر قطعی و قطعی نداده است. اخیراً اعلام شد که لیست کاروان های ایران افت می کند. به همین دلیل وضعیت هیچ یک از ورزشکاران ما برای بازی های آسیایی از جمله الناز رکابی مشخص نیست.

رئیس فدراسیون کوهنوردی ابراز امیدواری کرد ورزشکاران پیشنهادی این فدراسیون بتوانند با تیم کامل در بازی های آسیایی حضور پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید