شوک برای نکونام و طرفداران; حذف استقلال از لیگ برتر

شوک برای نکونام و طرفداران;  حذف استقلال از لیگ برتر

مدیران ورزشی تصمیم گرفتند پرسپولیس را به وزارت ورزش و استقلال را به وزارت اقتصاد واگذار کنند. اکنون با صعود استقلال خوزستان به لیگ برتر، باشگاه استقلال به دلیل اینکه زیر نظر وزارت اقتصاد است، با مشکل جدیدی مواجه خواهد شد، زیرا استقلال خوزستان تنها تیمی است که به وزارت اقتصاد و دارایی تعلق دارد. نمی توان وزارتخانه کرد که همزمان دو باشگاه در لیگ برتر داشته باشد وگرنه گرفتن مجوز حرفه ای و حتی ملی سخت می شود.

استقلال خوزستان متعلق به گروه ملی صنعتی فولاد است که زیر نظر بانک ملی است و بانک ملی در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی است. به این ترتیب استقلال خوزستان فرزند وزارت اقتصاد محسوب می شود پس امکان برگشت امتیاز این باشگاه وجود ندارد!

اما استعلام خبرنگار ما از سازمان لیگ موید این واقعیت است که تیم های استقلال و پرسپولیس زیر نظر وزارت ورزش و جوانان اداره می شوند و همانطور که در تمام این سال ها در لیگ برتر حضور داشتند، همچنان در مسابقات حضور خواهند داشت. آنها می توانند در لیگ برتر بازی کنند. ماجرای معرفی استقلال به عنوان تیمی از وزارت اقتصاد و دارایی به این دلیل است که کنفدراسیون فوتبال آسیا بر جدایی مالکیت دو باشگاه تاکید دارد.

در حال حاضر چند تیم در لیگ برتر با هدایت مس، وظیفه صامت و … حضور دارند که مالکیت این تیم ها نیز مشترک است. هیچ تیمی در مسابقات لیگ برتر حضور نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید