شوک بزرگ برای استقلال؛ بند قرارداد این ستاره به آبی ها ضربه می زند!

شوک بزرگ برای استقلال؛  بند قرارداد این ستاره به آبی ها ضربه می زند!

رافائل سیلوا، مدافع برزیلی تیم استقلال در آخرین گفتگوی خود با مدیران باشگاه استقلال از کسر مبلغی از قراردادش بسیار شگفت زده شد!

چندی پیش سیلوا متوجه شد که باشگاه استقلال 85 هزار دلار از کل مبلغ قرارداد او با این تیم کم کرده است. سیلوا پس از اطلاع از این اتفاق ماجرا را با مدیران باشگاه استقلال در میان گذاشت که چرا مالیاتش از قراردادش کم شده است.

پاسخی که به سیلوا داده شده بر اساس مفاد قرارداد او با باشگاه است، هر خارجی که به ایران می آید باید طبق قوانین کشورمان مبلغی بابت مالیات پرداخت کند. مدیران باشگاه استقلال در ادامه به سراغ قرارداد سیلوا رفتند و به او نشان دادند که این موضوع در متن قرارداد به زبان فارسی آمده است. اما اتفاق عجیبی که در متن قرارداد سیلوا افتاد مربوط به متن انگلیسی آن است.

در متن فارسی آمده است که پرداخت مالیات بازیکن به عهده خود بازیکن است و باشگاه هیچ تعهدی در قبال او ندارد اما در همین جمله که به زبان انگلیسی نوشته شده مالیات بازیکن به عهده باشگاه است و بازیکن هیچ تعهدی نسبت به او ندارد. به او!

باشگاه استقلال با اشاره به متن قرارداد به زبان فارسی، مبلغ 85 هزار دلار از مبلغ کل قرارداد سیلوا را کاهش داد که با احتساب قیمت هر دلار، حدود 52 هزار تومان می شود که حدود 44 میلیارد می شود. و 200 میلیون ریال. رقمی معادل 4 میلیارد و چهارصد و بیست میلیون تومان!

ظاهرا مسئولان باشگاه استقلال در آن زمان توجه لازم را به ترجمه قرارداد سیلوا نداشته اند و حالا به این دلیل باشگاه 85 هزار دلار ضرر کرده است. همچنین این احتمال وجود دارد که در قرارداد سایر اعضای خارجی باشگاه استقلال چنین اشتباهی در ترجمه فارسی به انگلیسی و بالعکس صورت گرفته باشد تا باشگاه استقلال بابت پرداخت مالیات بازیکنان و مربیان خارجی خود متضرر شود.

لازم به ذکر است؛ در دادگاه های بین المللی، متن انگلیسی مکتوب معاهدات همیشه نقل می شود، نه به زبان های دیگر. بنابراین اگر سیلوا در این خصوص شکایت کند قطعا باشگاه استقلال از نظر بازپرداخت مالیات محکوم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید