شوک جدید برای پرسپولیس قبل از دربی

شوک جدید برای پرسپولیس قبل از دربی

شکی نیست که فوتبالیست ها و مربیان خارجی برای پول به کشور ما و همه جای دنیا می روند. همه قبول دارند که وقتی با شخصی قرارداد می بندید، باید وظایف خود را همانطور که از آن فرد انتظار دارید انجام دهید.

همه می دانیم که در فوتبال ما، چون مدیران به آینده خود مطمئن نیستند و می دانند که مسئولیت کار خود را بر عهده نخواهند داشت، تعهداتی فراتر از ظرفیت باشگاه خود ایجاد می کنند و آن را مانند آوار بر سر مدیر بعدی نابود می کنند!

هر مدیری که می آید به بدهی های قبلی اضافه می کند و می رود و در نهایت با بیت المال و آبروی ایران در دنیا می دهد. تعداد قراردادهای خارجی که در کل عمر دو دهه ای لیگ برتر حرفه ای به موقع بسته ایم از تعداد انگشتان دو دست کمتر است…

به محض اینکه یک خارجی قرارداد می بندد، همه می دانیم که به فیفا شکایت می کند و غرامت دیرکرد حقوقش را می گیرد! اصلاً کسانی هستند که سعی می کنند از پرداخت به موقع پول بازیکنان خارجی جلوگیری کنند و با شکایت به فیفا چندین بار می گیرند!

همه اینها را گفتیم تا مشخص شود این خبر تکراری چندان جذاب نیست. ستاره های پرسپولیس دیر یا زود به فیفا شکایت می کنند و در نهایت به پول خود می رسند اما نکته این خبر در زمان بندی عجیب است. از لحظه ای که وکیل این بازیکن به باشگاه اعلام می کند، باشگاه 15 روز فرصت دارد تا پول او را پرداخت کند. خود بازیکن باید چند روز دیگر کار اداری ارسال نوتیفیکیشن را انجام دهد یعنی. از زمان تصمیم گیری تا پایان اخطاریه حداقل 20 تا 25 روز طول می کشد. بلافاصله پس از از دست دادن پنالتی گلسیانی مقابل الدیل، خبر اخطار وی در رسانه ها منتشر شد که در همین خبرها نیز مهلت این مدافع گرجستانی تا پرسپولیس تنها سه روز باقی مانده است. یعنی ستاره گرجستانی حداقل 12 روز قبل اخطار داده بود اما با شیطنت های ظاهری این خبر پس از بازی او در لیگ قهرمانان آسیا در رسانه ها منتشر شد. رفتار گلسیانی را همه در این سال ها در ذوب آهن، سپاهان، نساجی و پرسپولیس که تیم های پرطرفدار و پرحاشیه ای هستند دیده ایم اما او بدون مشکل کار کرد. در فوتبال بزرگ ترین بازیکنان دنیا پنالتی ها را خراب می کنند و این ستاره ضربه اول را هم از دست داد، چرا باید بعد از بازی این اتفاق برای او بیفتد؟

اما در مورد هانانوف داستان فرق می کند. این جوان که از روز اول به دلیل کم بودن رقم قراردادش منصوب شد، چیز خاصی نیست. در کشور خودمان خیلی از بازیکنان از او بهتر هستند و گل محمدی خودش هم گفته به خاطر دستمزد کم او را نگه داشته است. حنانوف به جز با پیراهن پرسپولیس به تیم ملی کشورش پیوست. خیلی بیشتر از اونجا حقوق میگیره و خیلی کمتر تو پرسپولیس کار میکنه! می بینیم که در تمام این سال ها ذخایر بیشتر بود و حتی ضعف دانیال اسماعیلی فر هم آن را برطرف نکرد!

حالا چطور او هم تذکر می دهد و به باشگاه فشار می آورد؟ به نظرم پرسپولیس باید دنبال مشکل در مجموعه خودش باشد! چگونه از سپاهان برای نیمکت پرسپولیس مظنه بگیریم؟ تیمی که رامین رضایان و آریا یوسفی را در تیم ملی دارد!