شوک جدید به استقلال؛ محرومیت یک ماهه ساپینتو از لیگ برتر ایران موثر خواهد بود؟

شوک جدید به استقلال؛  محرومیت یک ماهه ساپینتو از لیگ برتر ایران موثر خواهد بود؟

کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال پرتغال سرمربی استقلال ساپینتو را یک ماه محروم کرد. این مربی به دلیل اظهار نظر درباره یک فرمانده نظامی با چنین جمله ای مواجه می شود.

اظهارات چند ماه پیش ساپینتو درباره یکی از ژنرال های پرتغالی برای او ناپسند شد. ساپینتو به شدت از اورلاندو مندز انتقاد کرد و از رفتار تیمش ابراز نارضایتی کرد. این مربی پرتغالی گفت: این ژنرال یک دروغگوی بزرگ است. مردم موریرا باید او را بشناسند و به او اعتراض کنند. او موفقیت این باشگاه را زیر سوال برد. هیچ کس چیزی نمی گوید، اما می دانید چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ من حاضرم با هر چیزی و هر کسی روبرو شوم.”

حال این سوال مهم مطرح می شود که آیا محرومیت یک ماهه سرمربی استقلال به لیگ برتر ایران منتقل می شود؟

پاسخ منفی است؛ زیرا رای گیری توسط فدراسیون فوتبال پرتغال که یک فدراسیون فوتبال محلی محسوب می شود انجام شده است. اگر این تصمیم از سوی کنفدراسیون های ملی، فیفا و دادگاه ورزش صادر می شد، می توانست به آن اعتراض کند. او هر زمان که به فوتبال پرتغال بازگردد و هدایت تیمی را برعهده بگیرد یک ماه از نیمکت نشینی محروم می شود و محرومیت او ربطی به حضورش در لیگ برتر ایران ندارد.

البته کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران اخیرا حکمی را علیه ساپینتو صادر کرده است. وی به دلیل لگد زدن برانکارد امدادگران به ۱۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی و یک سال انفصال محکوم شد.

بر خلاف اخبار منتشر شده بر اساس تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرتغال، ساپینتو به یک ماه زندان محکوم نشد. بلکه یک ماه از سوی لیگ برتر پرتغال محروم شد.

دیدگاهتان را بنویسید