شکایت پرسپولیس از سرمربی، سرپرست و بازیکن استقلال

اولین شکایت پرسپولیس از جواد نکونام سرمربی استقلال خواهد بود که در نشست خبری پیش از بازی اظهارات کذب و مغرضانه ای را مطرح کرد که ظاهرا برای فشار بر تیم داوری و تاثیرگذاری بر تصمیمات آنها بوده که در بازی هم اتفاق افتاد. در قالب The Unexlainable Happened.
شکایت بعدی از علی سامره سرمربی استقلال است که بعد از بازی برای چندمین بار رفتار نامناسب و غیرحرفه ای خود را مقابل پرسپولیس تکرار کرد. این نوع گفتمان شاید با شخصیت او و تیم کاری استقلال همخوانی داشته باشد اما مشخص است که مناسب فضای فوتبال نیست و به هیچ وجه به افتخار پرسپولیس نیست.
همچنین باشگاه پرسپولیس از حسین حسینی، کاپیتان آن باشگاه به دلیل اظهارات غیرواقعی، غیرحرفه ای و کذب در مورد باشگاه پرسپولیس و ادعاهایی درباره روند داوری شکایت می کند که از قضا فدراسیون فوتبال و اعضای آن را نیز زیر سوال می برد.
باشگاه پرسپولیس نیز نسبت به ارائه جانبدارانه گزارشگر مسابقه شکایت و اعتراض خود را مطرح کرد. روند گزارش بازی به گونه ای بود که انگار اتاق VAR گوش به فرمان او بود و در برخی صحنه ها می خواست به نفع استقلال یک بررسی ویدیویی انجام دهد. این را افکار عمومی می دانند.