شیرزد تمیرف برای استقلالی ها خط و نشان می دهد

شیرزد تمیرف برای استقلالی ها خط و نشان می دهد

پرسپولیسی ها پس از مدت ها به دنبال مهاجم خارجی بودند، موفق شدند با شیرزد تمیرف، مهاجم 23 ساله ازبکستانی قرارداد ببندند. این بازیکن که سابقه بازی در باشگاه پاختاکور ازبکستان و همچنین تیم ملی این کشور را دارد، چند روز پیش با عقد قراردادی 1.5 ساله به پرسپولیس پیوست. تامیروف توانایی بازی در پست هافبک، وینگر چپ و راست و همچنین مهاجم نوک را دارد و بازیکنی با تفنگ های فراوان است.

قبل از اینکه پرسپولیس به شما پیشنهاد بدهد از این تیم و فوتبال ایران چه می دانستید؟

خب ابتدا باید بگویم که خیلی خوشحالم که به فوتبال ایران آمدم و برای باشگاه بزرگ پرسپولیس بازی کردم. فوتبال ایران در آسیا معروف است و خیلی ها تیم ملی ایران و تیم های باشگاهی کشور شما را می شناسند. من هم می دانستم ایران فوتبال قدرتمندی دارد و پرسپولیس یکی از قدرت های آسیایی است. پرسپولیس در چند فصل اخیر دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است و من از آنجا با این تیم آشنا شدم.

چرا به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ مثبت دادید؟

خب همانطور که گفتم پرسپولیس یکی از بزرگترین باشگاه های آسیاست و بازیکنان زیادی دوست دارند در آن باشگاه بازی کنند. بعد از ترک پاختاکور به دنبال تجربه جدیدی بودم و می خواستم خارج از ازبکستان فوتبال بازی کنم. وقتی پیشنهاد پرسپولیس رسید خیلی خوشحال شدم و تصمیم گرفتم با این تیم قرارداد ببندم.

شایعاتی مبنی بر آمدن تو به پرسپولیس شنیده می شد و حتی شنیده می شد که حضورت در ایران غیرقانونی است چون در زمان انتقال قراردادت را فسخ نکرده بودی. این را توضیح دهید.

به نظر من غیرقانونی نبود همه چیز توسط مدیر برنامه های من و همچنین مدیران باشگاه پرسپولیس کنترل شد و مشکلی وجود ندارد.

اما برخی مدعی بودند که تا چند روز پیش با پاختاکور تمرین می کردی، بنابراین با این باشگاه قرارداد داری.

به درخواست خودم و برای حفظ آمادگی، با پاختاکور تیم سابقم تمرین کردم و زمانی که با پرسپولیس به توافق رسیدم به تهران رفتم و در تمرینات تیم جدیدم شرکت کردم.

آیا فوتبالیست های ایرانی را می شناختید؟

من قبلا چند بازی پرسپولیس را در لیگ قهرمانان آسیا دیده ام. به همین دلیل سیدجلال حسینی و مهدی ترابی کاپیتان تیم را می شناختم و می دانستم که از بهترین بازیکنان ایران هستند.

لیگ برتر ایران در چه سطحی است؟

ایران تیم های باکیفیتی دارد و لیگ برتر در سطح بالایی قرار دارد. خوشحالم که در تیم بزرگ پرسپولیس و فوتبال ایران حضور دارم. در لیگ ایران رقابت زیادی وجود دارد در حالی که در ایران بازیکنان بسیار خوبی حضور دارند و همین باعث شده تا بازی ها با کیفیت بالا برود.

پرسپولیس در 5 سال اخیر قهرمان شده، فکر می کنی امسال هم این اتفاق بیفتد؟

پرسپولیس تیم بسیار بزرگی است و هر سال برای قهرمانی تلاش می کند. امسال نتایج خوب است و همه در این تیم برای قهرمانی تلاش می کنند. من هم به اینجا آمدم تا به پرسپولیس کمک کنم و بتوانم در پایان فصل به هواداران هدیه بدهم. باید روی بازی هایمان تمرکز کنیم و بتوانیم اختلاف امتیاز را با بالای جدول جبران کنیم و در پایان فصل قهرمان شویم. دوست دارم قهرمان شوم و با پرسپولیس قهرمان جام حذفی شوم. در واقع دوست دارم در تیم قهرمان حضور داشته باشم.

در کل فضای پرسپولیس را چطور دیدی؟

فضای پرسپولیس خیلی خوب است و همه با هم دوست هستند. اینجا همه چیز خوب است و مشکلی وجود ندارد.

توانستید با بازیکنان پرسپولیس ارتباط برقرار کنید؟

همه بازیکنان و مربیان اینجا رابطه خوبی دارند و خوشحالم که از من استقبال خوبی کردند و از آنها تشکر می کنم.

چند روز دیگر باید در دربی بازی کنی. از دربی بزرگ تهران چه می دانید؟

می دانم که بازی با استقلال یک بازی سنتی است و برای هواداران بسیار مهم است. می دانم پرسپولیس و استقلال همیشه با هم رقابت می کنند و هیچ تیمی دوست ندارد این دیدار مهم را ببازد. من هم دوست دارم این مسابقه را تجربه کنم و البته تیمم برنده بازی خواهد بود. شنیدم در این مسابقه ورزشگاه مملو از تماشاگر بود اما متاسفانه الان همه هواداران نمی توانند به ورزشگاه بیایند. دوست دارم مقابل پرسپولیسی ها بازی کنم چون خیلی پرشور هستند و انرژی خوبی می دهند.

در دربی تهران باید شاهد تقابل شما و بازیکن استقلال امانف باشیم.

آمانوف هموطن و دوست من است. در زمین اما باید با هم رقابت کنیم و تلاش کنیم تا تیممان برنده مسابقه باشیم. تمام تلاشم را برای موفقیت پرسپولیس انجام می دهم و امیدوارم در این دیدار مهم پیروز شوم.

برخورد هواداران پرسپولیس با شما در این مدت چگونه بود؟

عالی بود. خیلی به من لطف داشتند. کسانی که من را در جاهای مختلف می بینند و در فضای مجازی پیام می دهند به من لطف دارند و به من انرژی زیادی می دهند. از همه هواداران پرسپولیس تشکر می کنم و امیدوارم مهره مفیدی برای آنها و تیم باشم.

پرسپولیس مهاجمان و بال های خوبی دارد. رقابت با آنها را چگونه می بینید؟

می دانم بازیکنانی که در پرسپولیس هستند خیلی خوب هستند و تعدادی از آنها در تیم ملی ایران بازی می کنند یا قبلا در تیم ملی بوده اند. هدف همه ما موفقیت تیم است و برای نتیجه گرفتن پرسپولیس تلاش می کنیم. همچنین سعی می کنم هر زمان که در تیم هستم و فرصت بازی دارم بهترین عملکرد را داشته باشم.

بسته به سن شما می توانید پیشرفت زیادی داشته باشید. رویای شما برای آینده فوتبال چیست؟

خب من می خواهم اول در پرسپولیس حاضر شوم و با این تیم موفق شوم. بعد دوست دارم به یکی از تیم های خوب اروپایی بروم. به عنوان مثال الدر شومورودوف اکنون برای رم ایتالیا بازی می کند. من و سایر بازیکنان ازبکستان دوست داریم راه او را ادامه دهیم و به فوتبال اروپا برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید