آیا شیرزد تامیروف در دربی گل می زند؟ خط و نشان استقلال

آیا شیرزد تامیروف در دربی گل می زند؟  خط و نشان استقلال

شیرزد تمیروف مهاجم 23 ساله ازبکستانی پرسپولیس که به تازگی خریداری شده بود برای اولین بار در تیم جدیدش در دیدار مقابل صنعت نفت به میدان رفت و در بازی قبلی پرسپولیس و نفت مسد سلیمان در ترکیب تیمش قرار گرفت. قرمزها عملکرد این بازیکن در اولین دیدار به قدری خوب بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرد و مورد تحسین هواداران و کارشناسان پرسپولیس قرار گرفت. شیرزود مهاجمی بسیار جنگنده و شجاع از خود نشان داده و اگر بتواند این روند را ادامه دهد، شاید آینده درخشانی در پرسپولیس داشته باشد. در آستانه دربی بزرگ کلانشهر به سراغ بازیکن ازبکستانی رفتیم تا در مورد مسائل مختلف صحبت کنیم. صحبت های مهاجم جدید پرسپولیس را با خبر ورزشی در ادامه می خوانید.

بعد از نمایش خوب در آبادان، در دیدار قبل در ترکیب اصلی بودی. منظورت چیه؟

خب من در شرایط بدنی خوبی بودم و با آمادگی کامل به پرسپولیس آمدم. سرمربی از ابتدا تصمیم گرفت برای بازی با صنعت نفت در ترکیب قرار نگیرد اما من در بازی بعدی بازی کردم. خوشحالم که توانستم برای تیم جدیدم بازی کنم و امیدوارم همچنان به پرسپولیس کمک کنم.

مقابل نفت مسجد سلیمان هم برد مهمی کسب کردید.

خب با توجه به شرایط جدول و البته باخت تلخی که در بازی قبل داشتیم، باید این بازی را می بردیم تا اختلافمان با بالای جدول بیشتر نشود. فکر می کنم نمایش فوق العاده ای داشتیم و حتی می توانستیم گل های بیشتری بزنیم. در مجموع هدف ما کسب 3 امتیاز بود که به دست آوردیم و از این بابت خوشحالیم.

به نظر می رسد خیلی زود به تیم ملحق شدی و هواداران پرسپولیس هم علاقه زیادی به تو نشان دادند. نظر شما در این مورد چیست؟

هواداران پرسپولیس بسیار مهربان هستند و خوشحالم که از من و تیم حمایت می کنند. آنها بسیار دوست داشتنی هستند و هر جا مرا ببینند به من انرژی مثبت می دهند و با من به گرمی برخورد می کنند. برای من خیلی مهم است که بتوانم خوب بازی کنم و مهره مفیدی برای پرسپولیس باشم.

حال و هوای پرسپولیس را در مدت کوتاهی که به ایران آمدی چطور دیدی؟

جو بسیار خوبی در تیم ما حاکم است و همه با احترام با یکدیگر رفتار می کنند. صمیمیت زیادی در تیم ما وجود دارد و همه آن را به خوبی می دانند. شاید همین نکته کل تیم را متحد کرده باشد و برای موفقیت پرسپولیس می جنگیم. همه در تیم ما از یکدیگر حمایت می کنند و این لحظه بسیار مهمی در فوتبال است.

از انتخاب پرسپولیس راضی هستید؟

من قطعا خوشحالم. خیلی خوشحالم که به فوتبال ایران آمدم و برای باشگاه بزرگ پرسپولیس بازی کردم. فوتبال ایران در آسیا زبانزد است و خیلی ها تیم های ملی ایران و پرسپولیس را می شناسند. پرسپولیس یکی از بزرگترین باشگاه های آسیاست و بازیکنان زیادی دوست دارند در این باشگاه بازی کنند. بعد از جدایی از پاختاکور به دنبال تجربه جدیدی بودم و می خواستم فوتبالم را خارج از ازبکستان ادامه دهم. وقتی پیشنهاد پرسپولیس رسید خیلی خوشحال شدم و تصمیم گرفتم با این تیم قرارداد ببندم و الان از انتخابم خیلی راضی هستم.

آنهایی که در آبادان بودند دیدند که بعد از بازی خیلی عصبانی بودی. دلیل ناراحتی شما چه بود؟

دلیل ناراحتی و عصبانیت من از دست دادن تیمم بود. راستش من از باخت متنفرم و اصلا تحمل شکست را ندارم. نه تنها من، بلکه کل تیم از این شکست ناراحت و عصبانی بودیم. ما مستحق باخت نبودیم و حداقل مستحق یک امتیاز در دیدار مقابل صنعت نفت بودیم. در این دیدار بدشانس بودیم و بد شکست خوردیم. تاریخ، نتایج و قهرمانی های پرسپولیس نشان می دهد که این تیم ذاتا برنده است و شخصیت برنده دارد. تیم ما به باخت عادت ندارد و به همین دلیل همه بچه ها ناراحت بودند.

مطمئناً می دانید که مهم ترین دیدار فصل فوتبال ایران تا چند روز دیگر برگزار می شود. از دربی تهران چه می دانید؟

من در مورد این بازی زیاد شنیده ام. می دانم که بازی با استقلال برای هواداران و کل تیم بسیار مهم است. دربی مهمترین بازی برای هواداران است و هیچکس دوست ندارد در این دیدار بزرگ شکست بخورد. شک نکنید با تمام وجود برای پیروزی در این بازی خواهیم جنگید. امیدوارم بازی خوب باشد و همه آن را دوست داشته باشند، اما ما 3 امتیاز بازی را می گیریم.

به هواداران قول می دهی در دربی گل بزنند؟

در فوتبال نمی توان قول گل زد یا قهرمانی داد، اما قول می دهم اگر در زمین باشم تمام تلاشم را می کنم تا تیمم برنده بازی باشد. همچنین اگر گل بزنم عالی می شود و حتما برای گلزنی تلاش خواهم کرد.

پرسپولیس در این فصل می تواند قهرمان شود؟

پرسپولیس تیم بسیار بزرگی است و هر سال برای قهرمانی تلاش می کند. امسال نتایج خوب است و همه در این تیم برای قهرمانی تلاش می کنند. من هم به اینجا آمدم تا به پرسپولیس کمک کنم و بتوانم در پایان فصل به هواداران هدیه بدهم. باید روی بازی هایمان تمرکز کنیم و بتوانیم اختلاف امتیاز را با بالای جدول جبران کنیم و در پایان فصل قهرمان شویم. دوست دارم قهرمان شوم و با پرسپولیس قهرمان جام حذفی شوم.

توانستید با بازیکنان پرسپولیس ارتباط برقرار کنید؟

انگلیسی صحبت کردن برای من کمی سخت است. به همین دلیل است که وحدت هنانوف و منوچهر صفروف چون روسی صحبت می کنند بارها به من کمک می کنند. آنها دوستان خوب من هستند و از کمک آنها تشکر می کنم. به خصوص با منوچهر که ازبکی هم صحبت می کند ارتباط دارم. با سایر بازیکنان تیم و اعضای تیم روابط خوبی دارم اما وحدت و منوچر دوستان صمیمی من در پرسپولیس هستند.

زندگی در تهران چگونه است؟

واقعیت این است که من فرصت دیدن شهر را نداشتم، اما تهران شهری زیبا، بسیار مدرن و با مردمی صمیمی است. خوشحالم که اینجا هستم اما ترافیک وحشتناک تهران این روزها کمی آزاردهنده است و باید مدت زیادی در ترافیک بمانم.

دیدگاهتان را بنویسید