تامیروف خیال پرسپولیسی ها را راحت می کند؟!

تامیروف خیال پرسپولیسی ها را راحت می کند؟!

تامیروف مهاجم 23 ساله ازبکستانی در حالی به پرسپولیس پیوست که همچنان صحبت از انتقال او به سرخپوشان است. قراردادش را به موقع فسخ کرد یا نه؟ اگرچه خبر جدایی دیرهنگام او از پاختاکور بازتاب زیادی در رسانه های ازبکستانی داشته است، اما پرس و جو از پرسپولیس از سوی فدراسیون فوتبال ازبکستان و پاختاکور حاکی از فسخ قرارداد تمیروف 48 ساعت مانده به پایان پنجره زمستانی است.

جالب اینجاست که در گزارش تصویری مربوط به 8 فوریه (19 بهمن) تونلی از بازیکنان پاختاکور شکل می گیرد که تمیروف از آن عبور می کند و شاید این نشانه خداحافظی این بازیکن با اعضای تیم باشد. از سوی دیگر می توان ادعا کرد که چنین تونلی چند روز قبل از رفتن سردار آزمون برای تمرین زنیت ساخته شده است و این نمی تواند خداحافظی بازیکنان با تامیروف را ثابت کند؛ اما این موضوع باعث شد تا تیمیرف با تیم زنیت خداحافظی کند. با این حال، آنها کاملاً جدا هستند و شباهت زیادی با یکدیگر ندارند.

اما احتیاط پرسپولیس در ثبت قرارداد او نشان می دهد که قرمزها در پی اتفاقات لیگ برتر فوتبال ایران، با عصا برای ثبت نام بازیکن جدید خود، منتظر ایمیلی برای تایید فسخ قانونی این بازیکن بودند. با این حال این سوال باقی است که چرا تامیروف پس از فسخ قراردادش همچنان به تمرین و حضور در بازی های دوستانه می پردازد. آیا کادرفنی پاختاکور به او این فرصت را داد که به استفاده از امتیازات تمرینی با این تیم ادامه دهد و آمادگی خود را حفظ کند؟

با این حال تمیروف و درویش قراردادی امضا کرده اند که این مهاجم 23 ساله را تا پایان فصل آینده با پیراهن قرمزپوشان پایتخت نشین می کند. در اولین عکس های منتشر شده از او با پیراهن پرسپولیس، مهمترین لحظه وضعیت بدنی اوست. او جثه ای درشت، گردن کوتاه و البته صورت دارد که هر سه نشانه پیوستن او به فوتبال ایران در آسیای میانه است.

تمیروف بازیکن چندان محبوبی در پاختاکور نبود و جدایی او با مخالفت سرمربی مواجه نشد، اما نکته مهم این است که او در فصل گذشته در ازبکستان در 25 بازی 8 گل (18 اصلاح) به ثمر رساند که مانند فصل قبل است. پرسپولیس بدون شک قرمزها را راضی خواهد کرد. چرا که فصل گذشته بهترین مهاجم این تیم 9 گل به ثمر رساند و حالا اگر بازیکن هم رده او پیدا شود، شرایط خط حمله تیم بهتر می شود.

هرچند پرسپولیس مدت هاست به دنبال جذب یک مهاجم خارجی است اما شاید جنبه مثبت انتقال شیرزد تمیروف بیشتر از پرسپولیس باشد، قراردادش را به بازیکن بهتری تبدیل کنید.

با این حال با توجه به اینکه سرخپوشان پیش از این دو بازیکن تاجیک را جذب کرده بودند، حضور شیرزد تمیرف در پرسپولیس لحظه مهمی است. با توجه به کاهش بودجه و شرایط نامساعد مالی، پرسپولیس به جای صرف دلار و یورو برای جذب مهاجمان اروپایی و برزیلی برای شکوفا شدن استعدادهای این منطقه برای بازی در یکی از بهترین تیم ها، تمایل دارد به بازار بکر آسیای میانه برود. لیگ ایران وسوسه انگیز است.

پیش از این الکساندر لیوبانوف دروازه بان تیم ملی ازبکستان تنها خریدار پرسپولیس از این منطقه بود اما به عنوان ستاره ملی پوش با این باشگاه قرارداد امضا کرد و حتی اکثر خرید بازیکنان این منطقه مورد توجه قرار نگرفت. قرمزها وحدت حنانوف، منوچهر صفروف و شیرزد تمیرف که با هم کمتر از 500 هزار دلار درآمد دارند.

شیرزد تمیروف 48 ساعت قبل از فسخ قرارداد در تمرین پاختاکور از تونل عبور کرد که شاید تونل خداحافظی بود.

البته حنانوف در این بین عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت که سه بازی متوالی در ترکیب اصلی حضور دارد و صفروف نیز جایگزین رامین رضایان است. اگر تمیروف بتواند برای یک فصل و نیم رقمی برابر با پاختاکور به دست آورد، می تواند رکورد 16 گل آلن ویتل را بشکند و آقای گل خارجی تاریخ پرسپولیس شود. هدفی که پیش از این مهاجمان با چند صد هزار دلار و یورو نتوانسته بودند به آن برسند.

دیدگاهتان را بنویسید