ستاره یحیی خیال پرسپولیسی ها را راحت کرد

ستاره یحیی خیال پرسپولیسی ها را راحت کرد

همه مربیان انگلیسی که تیمشان در ضربات پنالتی شکست خورد، معتقد بودند که ضربات پنالتی شبیه تساوی است و قابل تمرین و آماده سازی نیست.

دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه پس از حذف مقابل سوئیس در ضربات پنالتی تاکید کرد که پنالتی شانسی است و نمی توان آن را بر اساس تحلیل و آمار دید.

با این حال، ساوت گیت معتقد است که ضربات پنالتی یک مهارت عملی است که می توان آن را بهبود بخشید: «این به من بستگی دارد. این مسئولیت من است. من کسانی را انتخاب کردم که پشت ضربه بودند. پنالتی کاران را با توجه به عملکردشان در تمرین انتخاب کردم و هیچکس به میل خود پشت این ضربه نماند. این انتخاب من است. این مسئولیت من است. در تمرین روی پنالتی ها کار کردیم. این دستور روز بود. ما می دانستیم که آنها بهترین پنالتی گیران باقی مانده در زمین هستند.

برخی از تیم ها و مربیان از بازیکنان می خواهند که در ضربات پنالتی داوطلب شوند، اما گاهی اوقات مربیان هستند که بازیکنان را بر اساس اطلاعات خود انتخاب می کنند.

در پرسپولیس اما یحیی گل محمدی مجازات همسر اول مهدی ترابی است. هافبکی تکنیکی و تاثیرگذار که هیچ وقت در ضربات پنالتی خود ناکام نبوده است. از طرفی پرسپولیس بازیکنان تکنیکی و سرعتی مانند وحید امیری، امید عالیشاه، مهدی عبدی، عیسی القطر و خود مهدی ترابی دارد که از هر تیمی می توانند پنالتی بگیرند. برهمین اساس یحیی گل محمدی در آخرین تمرین تیمش قبل از دربی تصمیم به پنالتی گرفت که در دیدارهای سخت چنین پنالتی می تواند تاثیرگذار باشد.

در همین راستا شنیدیم حامد لاک در محوطه جریمه تیمش عملکرد خوبی داشته و بیشتر ضربات هم تیمی هایش را مهار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید