ستاره ای که خیال یحیی و پرسپولیس را راحت کرد

ستاره ای که خیال یحیی و پرسپولیس را راحت کرد

در حالی که علیرضا بیرانوند در دیدارهای قبلی 4 کلین شیت به ثبت رسانده بود، حامد لک در پایان 4 هفته ابتدایی فصل قبل نتوانست حتی یک کلین شیت داشته باشد. حامد لک با اینکه در لیگ بیستم کار بزرگی کرده بود اما در لیگ بیست و دوم افت عجیبی داشت و به همین دلیل پرسپولیس ضرر زیادی کرد.

با دیدن عملکرد بیرانوند یاد سخنان معروف عبدالله ویسی سرمربی استقلال خوزستان در پایان لیگ پانزدهم و قهرمانی این تیم می افتیم. ویسی در تمجید از فرناندو دی ژسوس، دروازه بان برزیلی استقلال خوزستان گفت: دروازه بان خوب بهتر از پدر و مادر خوب است و خدا را شکر می کنیم که امروز پدر و مادر خوبی داریم.در دنیای فوتبال مربیان نیز به داشتن دروازه بان با خطاهای کم مثلا الکس فرگوسن از پیتر اشمایکل تمجید کرد و گفت: داشتن یک دروازه بان خوب 50 درصد راه قهرمانی است!

باید به خاطر داشت که هرگز دروازه بانی بهتر از این “گریت دانمارکی” در تاریخ لیگ برتر انگلیس وجود نداشته است. پیتر اشمایکل خارج از لیگ برتر انگلیس نیز حرفه ای موفق داشت، اما در دوران حضورش در منچستریونایتد به یک اسطوره تبدیل شد. اشمایکل با قراردادی به ارزش 530 هزار پوند راهی اولدترافورد شد که سر الکس فرگوسن بعداً آن را “معامله قرن” نامید. او در مدت حضورش در لیگ برتر، در 42 درصد از بازی های خود دروازه تیمش را بسته نگه داشت که بهترین آمار تاریخ لیگ برتر است.

اشمایکل پنج بار قهرمان لیگ برتر شد و سه بار قهرمان جام حذفی شد. اشمایکل یک بار دیگر قهرمان لیگ کاپ شد و مهمتر از همه در لیگ قهرمانان 1998-1999، جایی که او به جای روی کین تعلیق شده در فینال به عنوان رهبر تیمش ظاهر شد، او موفق شد در آخرین شب خود جام قهرمانان را فتح کند. زمین با پیراهن منچستریونایتد

دیدگاهتان را بنویسید