صهیونیست ها اسامی اسرای مورد درخواست حماس برای آزادی را اعلام کردند

بر اساس گزارش این شبکه خبری، افراد مورد هدف حماس شامل «حسن سلامه»، «ابراهیم حامد»، «عبدالله البرغوطی» و «عباس السید» هستند.

این کانال می افزاید که همه این افراد رهبران حماس هستند که در عملیاتی که ده ها اسرائیلی را به هلاکت رساندند، شرکت کردند و احتمال امضای چنین قراردادی تقریباً صفر است.

اخبار خان در حالی منتشر می شود که کانال 12 عبری جزئیات مذاکرات عصر دوشنبه بین مقامات اسرائیل و جنبش حماس را برای دستیابی به توافق در مورد تبادل اسرا بین دو کشور فاش کرد. این درخواست ها قبل از انتخابات کنست در سرزمین های اشغالی در ماه نوامبر انجام شد.

این شبکه خبری به نقل از یک مقام ارشد سیاسی اسرائیل که نخواست نامش فاش شود، افزود: حل و فصل این پرونده توسط اسرائیل بسیار نزدیک بود و مردم اسرائیل نیز از آن استقبال کردند، زیرا امتیازاتی که حماس در آن خواست بسیار کمتر از گذشته بود.

به گفته این منبع، پس از آنکه حماس متوجه شد اسرای متهم به کشتن نیروهای اسرائیلی آزاد نمی شوند، موضوع تبادل اسرا را به دلایل بشردوستانه مطرح کرد.

وی گفت: زنان، بیماران، زندانیان مسن و حتی کسانی که محکومیت های طولانی داشتند اما از بیماری های مزمن رنج می بردند باید آزاد می شدند.

گمانه زنی مبنی بر تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی پس از انتشار فایل ویدئویی اسیر صهیونیستی «آبراهام منگستو» که توسط گردان های شهید عزالدین قسام منتشر شد، قوت گرفت.

وی در این فیلم که واکنش های بسیاری را در سرزمین های اشغالی به همراه داشت، از بی توجهی مقامات صهیونیست به وضعیت خود و دیگر اسرای صهیونیست ابراز تاسف کرده و می گوید: تا کی باید این درد و رنج را تحمل کنیم؟ آیا ما اینطور فکر نمی کنیم؟

در همین راستا، شبکه 12 رژیم صهیونیستی مدعی شده است که اسرائیل انتشار فایل ویدئویی اسیر صهیونیستی به نام «آبراهام منگستو» اسیر صهیونیستی در غزه توسط گردان های شهدای قسام را حاوی این پیام می داند که حماس از نقطه نظر به دنبال از سرگیری مذاکرات است. جایی که در مذاکرات اخیر متوقف شدند.

خانواده منگستو نیز در بیانیه ای در واکنش به ویدئوی منتشر شده از وی نوشتند: این ویدئو را چندین بار مشاهده کرده ایم و نشان می دهد که وی هنوز زنده است و کابینه باید برای بازگرداندن وی به خانه اش اقدام کند. پس از چند سال اسارت برای اولین بار او را می بینیم.

در این بیانیه آمده است: «به نظر می‌رسد حال او خوب است و تحت درمان است و دیگر دلیلی برای ماندن در غزه وجود ندارد».

گردان های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس، از زمان حمله اسرائیل به غزه در سال 2014، چهار سرباز اسرائیلی به نام های آبراهام منجستو، هشام السید، هادر گلدن و شائول آرون را در اسارت نگه داشته اند.

رژيم صهيونيستي بارها از كشته شدن دو سرباز «هادر گلدن» و «شائول هارون» در غزه و در دست داشتن اجساد گردان هاي القسام خبر داده است، اما اين گروه در 18 مرداد با عنوان «دولت شما دروغ مي گويد» تصويري از این اسرای صهیونیست آزاد شده در غزه.

دیدگاهتان را بنویسید